مشاهدة النتائج 1 الى 16 من 16
  1. #1

    من المظلوم الزوج ولا الزوجه

    هاى يا احلا اعضاء اليوم جبتلكم موضوع عن راجل بيمسل رجاله اخر زمن وبعد كل ده تشتكى الزوجات من ازواجهن ويقولوا ان الراجل بيتحكم فى الست انا مش هطول عليكم يلا نبداء
    طلب تصريح خروج من المنزل رقم ( )

    زوجتى الحبيبه ............
    انا زوجك الموقع ادناه واسمى هو................................................ ..
    ارجوا منكم موفقتكم الكريمه على طلب تصريح خروجى من المنزل فى :
    يوم :................ , الموفق:.../...../........../, من الساعه : ......... , الى الساعه:..................
    وذلك للاسباب الاتيه :
    1-.................................................. ..............................................
    2-.................................................. ..............................................
    3-.................................................. ..............................................

    كما اتعهد لكم بصفتكم السلطه العليا بالمنزل بالعوده بالوقت المحدد لانتهاء التصريح
    متحملا ايه عقوبه نص عليها لائحه العقوبات ادناه
    التوقيع ( الزوج ):...........................



    [COLOR=Red] خاص للاستعمال الرسمى (الزوجه فقط)[/COLOR]
    بعد الاتطلاع علىطلب تصريح الخروج من المنزل والمقدم من زوجنا الحبيب
    و بالنظر لمميزات الخروج اعاه , و ملف زوجنا الحبيب , ولائحه العقوبات ادنا ه
    امرنا نحن الزوجه: .............................. , وبصفتنا السلطه اداخليه العليا للمنزل بالاتى
    smile بالموفقه على طلب تصريح الخروج لزوجنا الحبيب من الساعه : .................... الى الساعه: ...........................
    frown بعدم الموافقه على طلب تصريح الخروج للاسباب التاليه :
    Oلسريان تنفيذ البند رقم ( ) من لائحه العقوبات
    O نظرا لتجاوزه الحد الاعلى من التصاريح
    O لاناقه الزائده عن الزوم عند الخروج
    O لمخالفته لاومرنا
    O مزاجنا اليوم ليس مؤهل للسماح بخروج زوجنا
    التوقيع ( الزوجه ) .................................................. ...



    لائحه العقوبات
    البند 1 - نوم انفرادى وبدون عشاء لمده ( ) يوم
    البند2-حرمان من الحقوق الزوجيه ولمده ( ) يوم
    البند3-العبوث صباحا والتكشير مساء ولمده( ) يوم
    البند4- توصيل الاطفال من والى المدرسه ولمده( ) يوم
    البند5- قطع المصروف اليومى ولمده ( ) يوم
    البند6-منع المكالمات الهاتفيه فى المنزل ولمده ( ) يوم
    البند7- سحب النقال والسيجار ولمده ( ) يوم
    البند8-زياره ام الزوجه يوميا ولمده ( ) يوم
    البند9- يمنع من مشاهده القنوات الفضائيه ( المستقبل-الL BC) ويلزم مشاهده القناه السودانيه ولمده ( ) يوم

    ايه رئيكم فى الازواج بنظركم دلقتى يا شباب ويا بنات مين المظلوم الزوج ولا الزوجه confused


  2. ...

  3. #2
    طبعا الزوج مظلوم biggrin

    إيش قطع مصروف ؟

    قال سلطة عليا قال devious



    لا و كله كوم و مشاهدة قناة السودان كوم ثاني tongue

    مشكور أخوي على الموضوع gooood
    اخر تعديل كان بواسطة » y.w.i في يوم » 09-09-2005 عند الساعة » 21:14

  4. #3
    انا معاك
    دئما يكون الراجل هو المظلوم والبنات
    احنا كلانا فهمين
    والدليل انهم مردوش اتحدى بنت تعرف ترد

  5. #4
    لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا لالالالالالالالالالالالالالالالا كذب الزوجه طبعا هى الى مزلومه
    مهما كانت بنعمل ولو مهو مزود اناقته عن اللزوم
    بس فى الاول وفى الاخر
    مين الى بيقوم بشغل البيت الصعب
    الى انتو متعرفهوش هه الزوج الى انتو بتقولو عليه مظلوم ولا الزوجه اى يعنى شغاله ليل نهار
    ايه رئيكم دلوقتى مش انفع محاميه

  6. #5
    استنى با
    مين الكريم داه الى اهلوا راحمينهوقال انو لو مش خارج بيفضل ملك قاعد فى البيت
    يا بنتى الرجاله بيعرفوا شغل البيت اكثر مين البنات
    والدليل انو المطاعم الطباخ الى بيبا هناك راجل مش ست
    ثم حتى ولو ان الراجل مش بيقوم بشغل البيت فهوا بيشتغل ليل نهار بردوه
    بس شغل من شغل يفرق يعنى انا بشوف البنات مش هاقو اختى علشان متقوليش دى واحده بس هقولك بنات العالم كله يوم مبيقوموه يعملوه حاجه اخرهم غسل كوبيا او طبق

  7. #6

  8. #7
    اها

    والشباب يبحثون عن سبب للعنوسة الزايدة


    طبعا للتزمر







    تبون واحددة تستكت بالبيت ما تقول ولا كلمة ؟؟؟

















































    روحوا عند السرلانكيات والهنود والفلبينيات ما بتلاقون احسن منهم




























    اه منكم اه




















    وبعدين ابى اسأل سؤال لــ:: الاستاذ روكاوا >>>> شوفوا الاحترام



















    انت عمرك شفت كذا شئ صار عمرها ما حصلت دايما انتو اللى تامرون بس واحنا ننفذ كان الله ما خلق ستات بهاذى الدنيا بس الرجاال





    انتو ما تستحون من نفسكم ؟؟

  9. #8
    ولوولو
    احنا مابنبحث عن اسباب العنوسه سببها ان نسبه الولاد اقل من نسبه البنات
    (تبونواحده ساكته)
    اكيد وليه تتكلم كتير
    بنظرى مافى احسن من البنت العربيه
    بس مفهمتش السوال

  10. #9
    اه نحن لا ما بنستحى بس انتو المفرود تستحوا بعد الموضوع ده
    تنكرى ان الموضوع ده بيحصل فى الحقيقه

  11. #10
    شكلو الموضوع ولع

    طيب راح أتكلم بطريقة محايدة شوي

    لا أحد ينكر دور الزوجة في البيت

    لكن معظم الزوجات يطلبن الخادمات لأنهن لم يتعلمن العمل المنزلي في بيت أهلهن ( فما بيلاقوا شغل غير الأوامر )



    بعدين شغل الأزواج خارج البيت مو سهل ( يشتغلون في الحر و الشمس و مرات في البرد ) و هاد كله متعب .

    حتى شغل المكاتب يعتبر خطير حسب الإحصائيات لأنه يؤدي للضغوط النفسية

    و موضوع السلطة في يد المرأة مرفوض في الدول العربية

    عمركم شفتوا رئيسة وزراء عربية ؟

    أو شفتوا زعيمة عربية ؟

    بلاش هذول

    عمركم شفتوا قائدة جيش ؟

    أو قبطانة سفينة ؟ >>>>>>>>> حتى كلمة قبطانة غير مستساغة biggrin

    كلامي ما فيه انتقاص من قيمة أحد فرجاء من غير زعل redface

  12. #11
    لا انا مشفتش بس فى كتير ازواج بتبا شخصيتهم ضعيفه
    وكتير زوجات شخصيتهم قويه مما يجعلهم يحكمون بازوجهم
    مش هيك

  13. #12
    بص ياروكاوا
    يا مامن الرجال .................................................. ..............................
    وراء كل رجل عظيم.............................................. ...........................

  14. #13
    يا مامن الرجال يا مامن المياه فى الغربان
    وراء كل رجل عظيم امراءة
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههه
    ما بتعنى شىء

  15. #14
    وراء كل رجل عظيم امرأة عظيمة المقصود بالمرأة هي الام ولا شو رايكم
    attachment

  16. #15
    الزوجه اهيا اللي مظلومه اهيا اللي الزوج يطقها و اهيا اللي تنظف و تغسل و تطبخ و لا يبين بعين الزوج شي و الله حراااااام

    تحياتي : عاشقةlee
    attachment

    شكرا لسارقة القلوب على هذا الأهداء الرائع

    attachment

    6274898e79f75db46bbb59fa5b5a62c2

  17. #16
    يا سلام وههو الزوجه بسالى بتشتغل وبتتعب بس ومين بينكر ان الزوج بيتعب اكتر من الزوجه
    ثم دلوقتى مفيش راجل يطلك مراته علشان ممبتعرفش فى شغل البيت ( يخاف ) واصلا الراجل مبيتلقش ولاده
    واذا كنا با يا بوسى ويا سارقه القلوب فده مثل بيوضح جبروت المراءه
    المثل بيقول ابنك على ما تربيه وجوزك على ما تعوديه
    واسمع كتير ان ك ما واحده تتعارك مع جوزها مامتها تقوم قيللها المثل ده قال يعنى هى متعرفوش

بيانات عن الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

عدد زوار الموضوع الآن 1 . (0 عضو و 1 ضيف)

المفضلات

collapse_40b قوانين المشاركة

  • غير مصرّح لك بنشر موضوع جديد
  • غير مصرّح بالرد على المواضيع
  • غير مصرّح لك بإرفاق ملفات
  • غير مصرّح لك بتعديل مشاركاتك
  •  

مكسات على ايفون  مكسات على اندرويد  Rss  Facebook  Twitter