مشاهدة النتائج 1 الى 18 من 18

مشكلة فى الوندوز مديا بلاير شهرين وبرضو مش عارفة احلها ((ساعدونى))

يا جماعة انا بجد عندى مشكلة فى برنامج الويندوز مديا بلاير بحاول
    الاقى حل وبقالى شهرين مش عارفة اعمل ايه فى الاخر قلت مفيش
    غير مكسات ارجوكم متخذلونيش وساعدونى

مشكلتى هى انى نزلت الامديا برير 11 مائة مرة بكل اللغات حتى والله الاسبانية مفيش فايدة ييجى التحميل عند 80 ويقول cannot ليه بقى معرفش مع العلم ان كان عندى برنامج مديا 11 قديم بس كان برضو بايظ مسحتو عشان انزل الجديد مفيش فايدة هتقوقلولى نسخة 11 لازمها نسخة اصلية نزلت الباتش اللى يخلى البرنامج يقرا النسخة كانها اصلة بس المشكلة مش هنا انا بعد ما بدوس التحقق من النسخو وبعدين انستال وبعدين اكسبت يقف عند 80 انا مش عارفة اعمل ايه انا محتاجة المديا بلاير ضروورى
    وبعد ما يأست من 11 جربت 10 مش شغال 9 مش شغال مش عارفة اعمل ايه انا بجد هتجنن
    انا والله عارفة ان مكسات اعضاؤه ممتعاونين واذكياء بمجال الكمبيوتر عشان كدة اخترتو من ضمن مئات المنتديات الاخرى اللى مشتركة قيها فاذا تقدروا تساعدونى ارجوكم ساعدونى تكسبوا ثواب تعبى شهرين واذا مقدرتوش مش مهم
    8e70cb654f310a785fbff5ef638eed46
    يا جماعة الحقوااااا eek

البوم tiMOoO هعيش حياتى نزل كلو يخاف على البوماتو ويعد فى البيت ويقفل على نفسو الباب بقى ده تامر يا ناااس

2. ...

السلام عليكم................
    ام...الصراحه اذا كان قصدك تثبيت البرنامج.......اخر اصدار له.........
    فانا مثلك ايضا كنت اريد تثبيت اخر اصدار لكن بلا فائدهـ

لكن ضعي مشكلتك هنا.......سيساعدوكي باذن الله.........

23e2e335d91529a2ca260026d4cc1d01

ابتسامه بســم الله الرحمــن الرحيــم

الســلام عليــكم اختــي ...

اختي هنــاك حل اعتــقد ناجح قبل فترة طويلة صارت عندي هل المشكلة وسويت هل الخطوات gooood

اختي سوي لجهازك ( System Restore ) اعادة النظام حاولي تعدين النظام لما سبق ان تمسحين الميديا بلير يعني اول واحد الي مسحتي عيدي نظام جهازك لذاك اليوم وجربي امسحي وسوي ريستارت للجهاز بعدها حاولي تنصبين البرنامج الي تريدي ...

ملاحظة مهمــة : بعد ما تسوين للجهاز ( System Restore ) اي شي منصبته على هارد السي يروح لانك راح ترجعين مثل منقول بل الزمن ...

اتمنى ان تنحل مشكلتك ...

تحياتي لكي اخــتي .

السلام عليكم................
    ام...الصراحه اذا كان قصدك تثبيت البرنامج.......اخر اصدار له.........
    فانا مثلك ايضا كنت اريد تثبيت اخر اصدار لكن بلا فائدهـ

لكن ضعي مشكلتك هنا.......سيساعدوكي باذن الله.........
    شكرا للمساعدة سأحاول

يمكنكي استعمال Real Alternative
    انا عايزة المديا بلاير عشان فيه خاصية اظهار الاغانى فى الماسنجر عالعموم شكرا للمساعدة

اختي هنــاك حل اعتــقد ناجح قبل فترة طويلة صارت عندي هل المشكلة وسويت هل الخطوات

اختي سوي لجهازك ( System Restore ) اعادة النظام حاولي تعدين النظام لما سبق ان تمسحين الميديا بلير يعني اول واحد الي مسحتي عيدي نظام جهازك لذاك اليوم وجربي امسحي وسوي ريستارت للجهاز بعدها حاولي تنصبين البرنامج الي تريدي ...

ملاحظة مهمــة : بعد ما تسوين للجهاز ( System Restore ) اي شي منصبته على هارد السي يروح لانك راح ترجعين مثل منقول بل الزمن ...

اتمنى ان تنحل مشكلتك ...

تحياتي لكي اخــتي .
    اسفة بس انا معرفش ازاى اعمل System Restore ممكن تشرحلى باختصار؟ واسفة لو كنت هعطلك او هتعبك معايا

السلام وعليكم

اولا حملي هذا الملف

بداخله ملف ريجيستري شغليه عشان يخلي النظام XP اصلي

5-30-2009_1-58-06_AM

و بالنسبة للميديا بلاير حمليه من هنا

و ان شاء يزبط معاكي

81f7128aca9138919c30171dcd0c9398

ابتسامه

إقتباس الرسالة الأصلية كتبت بواسطة ريتاج الجنة مشاهدة المشاركة
    شكرا للمساعدة سأحاول

انا عايزة المديا بلاير عشان فيه خاصية اظهار الاغانى فى الماسنجر عالعموم شكرا للمساعدة

اسفة بس انا معرفش ازاى اعمل System Restore ممكن تشرحلى باختصار؟ واسفة لو كنت هعطلك او هتعبك معايا

لالا اخــتي بل العكــس تأمريني ...

اشرحلك طريقــة عمــل ( System Restore ) اول متروحين تفتحين الــ ( Start ) بعدها تروحين على كلمة الـــ ( All Programs ) راح تفتح عندك قائمة بعدهــا تروحين على كلمــة الــ ( Accessories ) تطلع الك قائمة ثانية تحتاريــن كلمة الــ ( System Tools ) ايضا تطلع الك قائمــة ثانية تحتارين كلمة الــ ( System Restore ) ..

اضغطي عليه تطلع الك قائمة اختاري نيسكت بعدها تطلع الك شكل رزنامة اختاري الشهر واليوم الي تريدين اترجعين نظام الجهاز اله ...

اختي اذا بهل الطريقة ما فهمتي خبريني واشرحــلك بالصــور الطريقة واي سؤال اني حاضر ... gooood

تحياتي لكي اختــي . gooood

بســـم الله الرحــمن الرحيــم

الســلام عليــكم ورحمــة الله

اختي ( ريــتاج الجنــة ) ...

شرحتلك طريقة عمل ( System Restore ) بفيديــو حملي الفيديو وراح تعرفين الطريقة بخطوات سهلة ...

حملي الفيديــو من () .

تحياتي لكي اختي واي سؤال اني حــاضر ...

دمــتم بــود .

بســـم الله الرحــمن الرحيــم

اختي ( ريــتاج الجنــة ) ...

شرحتلك طريقة عمل ( System Restore ) بفيديــو حملي الفيديو وراح تعرفين الطريقة بخطوات سهلة ...

حملي الفيديــو من ( هنـــا ) .

تحياتي لكي اختي واي سؤال اني حــاضر ...

دمــتم بــود .
    mercy u r v.helpful
    بس انا عندى سؤال صوغنون هو السيستم ريستور ممكن يمسح ملفات من الجهاز؟ او يعمل اضرار او حاجة؟؟

اسفه تعبتك معايا بس انا حقيقى تعبتك كتيير عشان نفسى احل المشكل دى

السلام وعليكم

اولا حملي هذا الملف

بداخله ملف ريجيستري شغليه عشان يخلي النظام xp اصلي

و بالنسبة للميديا بلاير حمليه من هنا

و ان شاء يزبط معاكي
    انا اسفة بس الباتش عندى والبرنامج عندى وشغالين تمام بس برضو مش راضى المديا بلاير يشتغل

اسفه والله بس انا مش عارفة اعمل ايهfrown

ابتسامه

mercy u r v.helpful
    بس انا عندى سؤال صوغنون هو السيستم ريستور ممكن يمسح ملفات من الجهاز؟ او يعمل اضرار او حاجة؟؟

اسفه تعبتك معايا بس انا حقيقى تعبتك كتيير عشان نفسى احل المشكل دى

الســلام عليــكم ( ريتــاج الجنــة ) ...

اختي ميحتاج الاسف بالعكــس اي تعب ماكو تدللــين ..

تحياتي لكي اختي ...

ابســط لكي بشرح بسيط شنو فوائد الــ( System Restore ) ...

اختي مثلا انا عندي جهازي اجاني فايروس من الاايميل او ملف انعطب عندي ومو راضي ينمسح بهل الحالة لازم نسوي ( System Restore ) هي طريقة لاعادة النظام الى يوم معين مثلا قبل اسبوع او قبل يومين وطبعا مو بكيفنه نرجع الجهاز لليوم الي نرية لازم هذا اليوم الي ناوين نرجع الة الجهاز يكون منصبين شي على هارد الــ( C ) او الهارد الي منصبين في الويندوز ..

وللاجابة على سؤالك الي هو : ( بس انا عندى سؤال صوغنون هو السيستم ريستور ممكن يمسح ملفات من الجهاز؟ او يعمل اضرار او حاجة؟؟ ) ..

جوابي : اذا حاولتي ترجعين النظام الى قبل اسبوع مثلا اي ملفات قمتي بتنصيبهة داخل هارد الي في الويندوز فقط بهذه الفترة يعني فترة الاسبوع الي رايدين نرجع النظام الة اكــيد راح تروح وتنمسح انتي من قلت الك استعملي الــ( System Restore ) حتى المشاكل او الاخطاء الي عندك بفترة نصبتي الميديا بلير كلها تروح يعني النظام يرجع لما كان عندك الجهاز مافي اي مشكلة اتجاه الميديا بلير ..

اختي الــ( System Restore ) مافي اي ضرر لجهاز لان هو نظام عادي للويندوز ..

تحياتي لكي اختي واي شي تحتاجي اني حاضر تأمريــني . gooood

انا اسفه جدا انا فعلا تعبتك معايا بس هسألك سؤال اخيرredface

انا من اول ما نزلنا الوندز كان الميدا بلاير بايظ يعنى مش عارفة ارجع السيستم رستور لامتى؟؟confused

السلام عليكم و رحمة الله تعالى و بركاته

بدايتا أرجو تحميل البرنامج من أحد الرابطين

كما يمكنك تحميله من soft pedia

بعد تحميل الملف كليك يمين على الملف و فكي الضغط عنه و أختار كما بالصورة ليتم فتحه داخل مجلد

32334178

و هذا المجلد الناتج عن عملية فك الضغط

91675632

الآن قومي بفتح المجلد و قومي بتثبية الملفين الذين بالصورة و ستحصلين على windows media player 11

[IMG]http://i42.************/2qdsn5u.png[/IMG]

و تجديه هنا

start-wmp

بالتوفيق ان شاء الله و أعلميني بالنتيجة

اخر تعديل كان بواسطة » unkromochip في يوم » 01-06-2009 عند الساعة » 00:26

ابتسامه

انا اسفه جدا انا فعلا تعبتك معايا بس هسألك سؤال اخيرredface

انا من اول ما نزلنا الوندز كان الميدا بلاير بايظ يعنى مش عارفة ارجع السيستم رستور لامتى؟؟confused

تحيــاتي لكي اختــي ( ريــتاج الجــنة ) ...

اختي جواب على سؤالك من تفتحين ( System Restore ) وتطلع عندك الرزنامة اقري بصف الرزنامة مربع صغير في تفاصيل اليوم الي ترجعين النظام اله يعني شنو الي نصبتي على الجهاز في ذاك اليوم او مسوي استعادة نظام في ذاك اليوم اكو تفاصيل اقري التفاصيل او التقطي الهم صورة وارسليه الي واني اشرحلك الطريقة خطوة بخطوة ... gooood

تحيــاتي لكي اختي واي سؤال اني حاضر .

دمــتي بــود .

الآن قومي بفتح المجلد و قومي بتثبية الملفين الذين بالصورة و ستحصلين على windows media player 11
    عملت زى ما قولتلى تمام والله ودى النتيجة

اما عن wasiim

انا حقيقى محرجة منك لانى عطلتك وتعبتك جدا بس انا حقيقى قربت ايأس

انا لما بفتح السيستم ريستور وبضغط restor my computer to an earlier time
    بيجيبلى صور النتيجة والمفروض انى اختار يوم وبعدين ادوس next انا صراحة بقف لغاية هنا ومش بعرف اكمل
    انا اسفه جدااا مرة ثانية
    اخر تعديل كان بواسطة » ريتاج الجنة في يوم » 03-06-2009 عند الساعة » 16:39

ليش ما تفرمتي الجهاز

باين على النظام ملعوب

ليش ما تحملي نظام اصلي و تثبتيه

صدقيني راح ترتاحين كتير

ليش ما تفرمتي الجهاز

باين على النظام ملعوب

ليش ما تحملي نظام اصلي و تثبتيه

صدقيني راح ترتاحين كتير
    بس لو فرمته كل حاجة عليه هتتمسح وفى حاجات مهمة انا محتاجاها

ابتسامه

عملت زى ما قولتلى تمام والله ودى النتيجة

اما عن wasiim

انا حقيقى محرجة منك لانى عطلتك وتعبتك جدا بس انا حقيقى قربت ايأس

انا لما بفتح السيستم ريستور وبضغط restor my computer to an earlier time
    بيجيبلى صور النتيجة والمفروض انى اختار يوم وبعدين ادوس next انا صراحة بقف لغاية هنا ومش بعرف اكمل
    انا اسفه جدااا مرة ثانية

الســلام عليــكم ورحمــة الله وبركاته

تحياتي لكي اختي ( ريــتاج الجــنة ) ..

بالعكس اختي ماكو اي لا تهتمين ماكو اي احراج رلاتعطيل المفروض اني اتاسف منك لان تاخرت فترة على ردي الك ..

اختي اذا ما طلع عندك خطأ بمحاولت اعادة النظام عندك مشكلة وصراحة ما اعرف احل المشكلة اذا ما اشوف المشكلة بعيني لهذا نصيحتي الك نصبي ويندوز من جديد لاكن اتركي ( Vista ) حولي على ( Xp Sp3 ) لان تصليح النظام في اسرع واحسن ..

بالنسبة للبرامج الي تريديهة اما تحوليهة لغير هارد او تحملين برنامج يرجع فايلاتك بعد تنصيب ويندوز جديد ..

تحياتي لكي اختي واي سؤال اني حاضر .

بيانات عن الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

عدد زوار الموضوع الآن 1 . (0 عضو و 1 ضيف)

المفضلات

collapse_40b قوانين المشاركة

• غير مصرّح لك بنشر موضوع جديد
  • غير مصرّح بالرد على المواضيع
  • غير مصرّح لك بإرفاق ملفات
  • غير مصرّح لك بتعديل مشاركاتك
  •  

مكسات على ايفون  مكسات على اندرويد  Rss  Facebook  Twitter