الصفحة رقم 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
مشاهدة النتائج 1 الى 20 من 45
  1. #1

    Talking هأتجوز ....... هأتجوز

    السلام عليكم يا قوم


    ما رأيكم في حالتي استحق الشفقة ام انا طماع؟!
    و اليكم حالتي...

    انا طالب طب (اهلا و سهلا) ادرس في محافظتي سوهاج (يا صعيدي).
    ابويا في الامارات و أمي بتشتغل في القاهرة لظروف عائلية (دا انتم اسرة مفككة)

    عايش يا حضرات 3 سنوات من اول ما دخلت الكلية في الشقة لوحدي cry cry cry
    بأطبخ و باغسل على ايدي (زي نانسي عجرم) و بنام في الشقة لوحدي و اسمع اصوات خبط و رزع اقول دول العفريت عايزين يخوفوني
    اقوم من النوم مخضوض على رنة موبايل او بياع طمام في الشارع.

    لو مرضت لا يعلم عن مرضي احد غيري (ام انت دكتور و مش عارف تعالج روحك)
    لو احد من زملائي نام معايا في الشقة احس بالامن.

    صعبت على احد زملائي فنصحني بالزواج ......

    دورت الحكاية في دماغي فوجدت


    السلبيات:
    1- مين اللي هترضى بيك يا دك.
    2- هتصرف عليها منين يا حسرة (هتستنه دادي يبعتلك الحوالة يا نوغة)
    3- هتتجوز مين
    4- لو حصلت مصيبة و مراتك حملت منك (مصيبة ليه) هتتحمل مسؤولية الحمل
    5- لو حدثت الفاجعة و خلفت عيل (بابا محمد )cry cry هتأكله منين (الحوالة برده)
    6- افرضت تزوجت طالبة زملتك على سنة الله و رسوله الولد هتأخذوه معاكم المحاضرة (الدكتور الصغير)biggrin biggrin biggrin
    7- يا عم كبر دماغك انت ناقص تتجوز ست نكادية eek eek eek

    الايجابيات:
    1- لو حصلتلك جالطة (بعد الشر) مين هيبلغ الاسعاف
    2- تحصن نفسك و تبطل تبص على البنات و اللي بتعمله دا يا دوك
    3- يا اخي دا المال و البنون زينة الحياة الدنيا.
    4- دا انت هتدلع و تتشخلع و عيش يا مان
    5- ربنا يخليلك ابوك راجل قشطة لو طلبت منه لبن الغلااب هيجبهولك

    انت ايه رأيكم شاركوني على شان ان اتخنقت من الوحدة؟؟!!!!!

    ثاني موضوع احب مناقشته


    هو خبر قرأته في احد الجرائد. و نصه
    قضت محكمة رومانية على طبيب بدفع مبلغ 250 الف دولار امريكي الى رجل لان الطبيب قام بقطع عضوه التناسلي اثناء القيام بعملية لاصلاح عيب في خصيته و يزعم الطبيب انه فقد اعصابه نتيجة مشادة مع زوجته و بتر عضو المريض دون تفكير. و اكد الرجل انه سيقوم بصرف التعويض في جراحة اعادة زرع عضوه المبتور biggrin biggrin biggrin biggrin
    ادي اخرة الزواج


  2. ...

  3. #2
    الحمد لله و لا احد رد على قالي اعمل ابه في الحوسة اللي انا فيها

  4. #3
    اممممممممم تتجوز..
    صعبة خصوصا انك للحين طااالب..خلص دراستك وتوظف وبعدين تزوج لان مصاااااااااااااااااااااااااااااريف الزوااج وايد..ومو معقولة بتعيش على حوالة الوالد!!!!!!!!

  5. #4
    الله يعينك يا محمدnervous ،،
    يا أخي خلص دراستك أول ،،
    وتوظف بعدين الزواج rolleyes ،،

    ولو ممكن تقنع أحد ينام معاك في الفترة هذي يكون كويسgooood ،،
    وبلاش عجلة biggrin biggrin ،،
    9c1e0c937d1da35b61454993d4d3f520


    أسعدتني redface

  6. #5
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههخخخخ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههه
    شي بضحك الله يجبرك ع هالحكيتسمع مني لا تتزوج شو بدك بوجع الراس إلي فيك مكفيك, بعدين الزواج نعمة ونقمة ويمكن نفسك بتتلهف ع النعمه فتنقلب حياتك نقمه
    اسمع مني وتعملهاش
    ولا إلك عنك لما تخلص جامعة فكر بي هالموضوع عيب بعدك صغير ع الجيزة هههههههههههههههههههه
    عايش يا حضرات 3 سنوات من اول ما دخلت الكلية في الشقة لوحدي
    عايش لحالك يا حرام له له له له ..............ابعتلك تيتا(جدتي) عشان تعيش معك اولتك بتتسلى انتي وياها
    و بنام في الشقة لوحدي و اسمع اصوات خبط و رزع اقول دول العفريت عايزين يخوفوني بتشوف منامات وحشه (بالمصري).................................الله بعين بعين اسمع غنيه لكاظم الساهر حاكم هادا صوته بنعس وبعدها بتنام وما بتصحى بالليل ولا بتشوف منامات ..........................(انا جربت_مضمون)
    مبين انو صديقك ابن حلال والله حب يطلعك من هالهم حطك بهم تاني
    اخر تعديل كان بواسطة » neral في يوم » 21-02-2007 عند الساعة » 16:26

  7. #6
    ؟؟؟؟؟؟
    1% لي عوده للموضوع
    99% بباي مع السلامه

    انشالله يفيدونك الاعضاء

    سلااام

  8. #7
    اسمع لاحق ع الجيزة البنات ما رح ينقرضوا
    بالنسبه للسلبيات
    معك من وين بدك تصرف ع المسكينه الي بدها توخدك هههههوووووووووووووو
    مين اللي هترضى بيك يا دك.
    هاي هي المشكلة لا تخاف انتي خلص جامعة بالاول وربك بفرجها


    لو حصلت مصيبة و مراتك حملت منك (مصيبة ليه) هتتحمل مسؤولية الحمل

    جد والله هاي اكبر مصيبه ________________ اوعك تعملها بتروح فيها

    افرضت تزوجت طالبة زملتك على سنة الله و رسوله الولد هتأخذوه معاكم المحاضرة (الدكتور الصغير) هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه حلوة عجبتني

    لو حصلتلك جالطة (بعد الشر) مين هيبلغ الاسعاف جد والله مين بدو يخبر عنك شفت النسوان في من وراهن خير بينفعوااااااااااا

    تحصن نفسك و تبطل تبص على البنات و اللي بتعمله دا يا دوكيعني مفكر لو اتجوزت ما رح تطلع ع البنات لا مش صح

    يا عم كبر دماغك انت ناقص تتجوز ست نكادية
    صح في نسوان هوايتهون نكد

    بالنسبه للخبر الي قراته ..............................بدون تعليق!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!! شي غريب
    ع كل حال كل شي بوقتوا حلوووووو وازا اتخرجت ونجحت ابقى تعا لعندى وانا بنصحك

    الحمد لله و لا احد رد على قالي اعمل ابه في الحوسة اللي انا فيها

    آآآآآآآآآآآآه تتوقعش يقبلو هيك حكي بكل صراحة وعفويه بس موضوعك مهضوم وبينبلع بس مش مع الكل

    حابه اسأل شو معنى كلمه دك
    اخر تعديل كان بواسطة » neral في يوم » 21-02-2007 عند الساعة » 16:36

  9. #8
    الله يعينك اخوي

    لا تفكر بالزواج احينه.. بعدك مو عا الزواج.. يا اخي خلص دراستك و توظف و جمع ليك فلسين و بعدين تزوج..

    اذا عا الوحده.. حاول تلقى رفيق سكن تونسون بعض...

    يلا

    سلام ^ ^
    attachment

  10. #9
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    اهنئك اخي الكريم على صراحتك ...وجرأتك

    \\

    في هذا الموقف لااستطيع ان اقول لك شيئ

    sleeping

    sleeping

    سراب
    رسالة الى ابي الراحل

    لان طالت بنا الغربة وحاالت دون لقيانا ..

    وعاد الطير للغصن ..يغني النصر جلانا ..

    اعود اليك في زمن شغف ابث القبر تحنانا ..

    انثر فوق مثواك دموع الشوق ريحانا ..

    ياحلمي الموعود قد عدت فلاترحل

    ولاتجرح بحد الوجد وجداني ..وجداني

  11. #10
    قال صلى الله عليه وسلم : ( يا معشر الشباب من إستطاع منكم الباءة فليتزوج .. ) الحديث .

    فإذا قدرت على مسؤليات الزواج ومتطلباته .. فتزوج ..

    ولا تنسى .. الإستخارة قبل كل شيء smile

    وفقك الله
    attachment

    attachment


    FaceBook-icon Twitter-icon

  12. #11
    أوسكار&كايبا P2Q2CH
    الصورة الرمزية الخاصة بـ ღ♥جنى♥ღ








    مقالات المدونة
    7

    وسام "مراقب مثالي" وسام
    المركز الثالث المركز الثالث
    وسام منتدى القصص و الروايات وسام منتدى القصص و الروايات
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اممممممممممممممممممم
    بصراحة اخوي اذا شعرت بانك شخص قادر على
    تحمل المسؤلية وانك قادر على فتح بيت فلا باس
    في ان تتزوج >>>>>>>>>>> الاخت مفتيه على غفلة biggrin biggrin
    اكيد الحين ايديك صارت مجرحة من كثر الغسيل الله يعينك بصراحة انت ست
    بيت اقصد سيد بيت ممتاز smile smile smile
    وانا انصحك مثل ماقال اخوي المتحري الاستخارة الى الله اعظم افضل شيئ
    اختك
    جنى

    :Instagram

  13. #12
    إقتباس الرسالة الأصلية كتبت بواسطة ღ♥جنى♥ღ مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اممممممممممممممممممم
    بصراحة اخوي اذا شعرت بانك شخص قادر على
    تحمل المسؤلية وانك قادر على فتح بيت فلا باس
    في ان تتزوج >>>>>>>>>>> الاخت مفتيه على غفلة biggrin biggrin
    اكيد الحين ايديك صارت مجرحة من كثر الغسيل الله يعينك بصراحة انت ست
    بيت اقصد سيد بيت ممتاز smile smile smile
    وانا انصحك مثل ماقال اخوي المتحري الاستخارة الى الله اعظم افضل شيئ
    اختك
    جنى
    شكلها نانسي عجرم بتغير مني
    هههههههههه

  14. #13
    إقتباس الرسالة الأصلية كتبت بواسطة غدير المملوحة مشاهدة المشاركة
    اممممممممم تتجوز..
    صعبة خصوصا انك للحين طااالب..خلص دراستك وتوظف وبعدين تزوج لان مصاااااااااااااااااااااااااااااريف الزوااج وايد..ومو معقولة بتعيش على حوالة الوالد!!!!!!!!
    إقتباس الرسالة الأصلية كتبت بواسطة طبيب المستقبل مشاهدة المشاركة
    الله يعينك يا محمدnervous ،،
    يا أخي خلص دراستك أول ،،
    وتوظف بعدين الزواج rolleyes ،،

    ولو ممكن تقنع أحد ينام معاك في الفترة هذي يكون كويسgooood ،،
    وبلاش عجلة biggrin biggrin ،،
    يا جماعة مافيش وظائف

    هتخرج و اعقد ست بيت عفوا سيد بيت
    و انا قلت يمكن المدام تشتغل و اعيش على قفاهاbiggrin biggrin

  15. #14
    ما شاء الله اخوي the x detective
    جاب الحل جزاه الله خير
    والحمد لله اني بنت مو ولد
    الله يعينك دكتور
    لا اله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين

  16. #15
    boss fa6me

    الله يخليك يا شيخة ابعتيلي جدتك اه الواحد يتكلم مع اي حد بدل ما بتكلم مع الحيطان
    كاظم الساهر هو احنا ناقين فشل
    دك يعني دكتور بس بدلع نفسي
    والله ردك جميل و شكرا على مشاركتك

  17. #16
    إقتباس الرسالة الأصلية كتبت بواسطة ღ♥جنى♥ღ مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اممممممممممممممممممم
    بصراحة اخوي اذا شعرت بانك شخص قادر على
    تحمل المسؤلية وانك قادر على فتح بيت فلا باس
    في ان تتزوج >>>>>>>>>>> الاخت مفتيه على غفلة biggrin biggrin
    اكيد الحين ايديك صارت مجرحة من كثر الغسيل الله يعينك بصراحة انت ست
    بيت اقصد سيد بيت ممتاز smile smile smile
    وانا انصحك مثل ماقال اخوي المتحري الاستخارة الى الله اعظم افضل شيئ
    اختك
    جنى
    إقتباس الرسالة الأصلية كتبت بواسطة the X detective مشاهدة المشاركة
    قال صلى الله عليه وسلم : ( يا معشر الشباب من إستطاع منكم الباءة فليتزوج .. ) الحديث .

    فإذا قدرت على مسؤليات الزواج ومتطلباته .. فتزوج ..

    ولا تنسى .. الإستخارة قبل كل شيء smile

    وفقك الله
    إقتباس الرسالة الأصلية كتبت بواسطة سراب الروووح مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    اهنئك اخي الكريم على صراحتك ...وجرأتك

    \\

    في هذا الموقف لااستطيع ان اقول لك شيئ

    sleeping

    sleeping

    سراب
    إقتباس الرسالة الأصلية كتبت بواسطة Barish مشاهدة المشاركة
    ما شاء الله اخوي the x detective
    جاب الحل جزاه الله خير
    والحمد لله اني بنت مو ولد
    الله يعينك دكتور

    يا جماعة اتجوز دلوقتي احسن عشان ابويا راضي عني و ممكن يوافق
    يمكن بعدين تحصل اي حاجة و ما يوفقش
    كما ان هسحب منه فلوس كان مخبيها عشان هو يزوج انتم ما تعرفوش ابويا بينمر على اليسا بعد هيفا ما اتخطبت
    يا جماعة ما فيش وظائف

  18. #17
    يا جماعة مافيش وظائف
    هتخرج و اعقد ست بيت عفوا سيد بيت
    و انا قلت يمكن المدام تشتغل و اعيش على قفاهاbiggrin biggrin
    eek eek eek الله يعينك

  19. #18




    اسمع نصيحة

    كل واحد مو متزوج بيقول " يا رب متى اتزوج "

    و كل واحد متزوج بيقول " يا رب متى تموت مرتي"


    يعني المتزوج و غير المتزوج بيبكو

    والزواج يا صاحبي زي الموت
    كلنا حنشربه بمرارته وبحلاوته


    بعدين انتا عمال تتنطوط وعايز تتجوز وبعدك طالب جامعي

    في مليون _ مليون أيه _ قول في ملاين مخلصة من الجامعات وبتشتغل ومش قادرة تتجوز

    وعلى فكرة انتا لو صابك شلل ولا جلطة ومت
    بيكون ربنا بيحبك علشان بيخلصك من الحياة ألي انتا عايشها
    ويا ريت تدعيلي انا كمان موت بجلطة






    اما بقضية النقاش
    مدام العضو التناسلي هيرجع ويقوم بوظائفه يبقى ما في مشاكل
    ونكتفي بنمع الطبيب من ممارسة الجراحة مرة اخرى
    حد عارف يمكن المريض الجاي يكون أنا أو أنتا

    أنا حاسس أن ده مش منتدى عام
    صار منتدى قضايا اجتماعية


    وشكرا على الموضوع

  20. #19
    أهلين ب طبيب النيل
    بالفعل هي مشكلة كبيرة بعانو منها الطلاب و الحمد لله انو مرتاح منها جامعتي على بعد مسافة تستغرق ربع ساعة مشيا و 5 دقائق بالمواصلات و مع أهلي بس في لي عدد من الأصدثاء من خارج سورية أو حتى من خارج المحافظة التي أنا فيها يعانون الكثير الكثير مما يؤثر بشكل كبير على دراستهم و يشعرون بالملل والغربة والضجر
    مشان موضوع الزواج :انسى لسه بدري يا خوي يعني أنا بقولك الفكرة معقولة كتير بس الظروف المجتمع المصاريف ما راح تسمح لك أبدا انك تقوم بها الخطوة في هذا الوقت لذلك اصبر و أنا برأيي إذا بتأجر شي طالب غرفة من الشقة هدا انسب حل إلك أنا هيك رأيي و بشجعك كتير على هالفكرة رفقاتي جربوها و نفعت معهم بس صاروا يلتهوا شوي بدك تكون حريص شوي
    ومشان يا جماعة ما فيش وظائف يا رجل انت دكتور قد الدنيا بتقول فيش وظائف و بدي أتخرج و أقعد سيد بيت يا عيني عليك شو خليت لغيرك من المهن إذا دكتور ما راح يلاقي وظيفة معناها خلينا نغير على فرع تاني وعلى الدنيا السلام
    أها مشان الجلطة : يا مان هم في غيرهن بجيبوا الجلطات خليك صاحي وخد بالك من هالقصة هاهاهاهاها
    سلام

  21. #20
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههه آآآآآآآآآه مش قادر

    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههه
    آآآآآآآآآآه , حتة موضوع يا طبيب النيل , هههههههههههههههههه مش عارف أمسك نفسى من الضحك



    آآآآآآآآآآآآآآآآآآه الحمد لله إنتهت حالة الضحك , سورى أصلى من زمان ما ضحكتش
    نرد بقى على موضوعك الرررررررررررررررررائع


    بسم الله الرحمن الرحيم

    فكرة الجواز بالنسبالك , وبالنسبة لأى شاب فى سنك وسنى والى فى سننا
    وبالذات إنت علشان ظروف وحدتك الجواز من الألف الى الياء هو أنسب وأفضل حل
    وحل جزرى ويعنى من كل النواحى مفيش أحسن من الجواز ,أعتقد الجميع متفق معايا
    وعلى رأيك يا مان


    الايجابيات:
    1- لو حصلتلك جالطة (بعد الشر) مين هيبلغ الاسعاف
    2- تحصن نفسك و تبطل تبص على البنات و اللي بتعمله دا يا دوك
    3- يا اخي دا المال و البنون زينة الحياة الدنيا.
    4- دا انت هتدلع و تتشخلع و عيش يا مان
    5- ربنا يخليلك ابوك راجل قشطة لو طلبت منه لبن الغلااب هيجبهولك
    ولو فضلت أقول الإيجابيات مش حخلص , الجواز هو الحل , ولكن ولكن ثم لكن ......
    وآآآآآآآه منك يا لكن , على رأى المثل , العين بصيرة والإيد قصيرة

    منين نتجوز منييييييييييين يا حسرة , والدنيا مره والواقع أمر وأمر على الشباب ( كما يقول مذيع الـ art )

    وأكبر عقبة فى الجواز الفلوس ( اللحاليح ) الجيوب خاوية على عروشها ههههههههههههههههه
    تقريبا دلوقتى أغلب الشباب ممكن ما يقدروش يأكلوا نفسهم حيأكلوا زوجة وفى الغالب أولاد
    وبرضوا على رأيك يا مان ,

    السلبيات:
    1- مين اللي هترضى بيك يا دك.
    2- هتصرف عليها منين يا حسرة (هتستنه دادي يبعتلك الحوالة يا نوغة)
    3- هتتجوز مين
    4- لو حصلت مصيبة و مراتك حملت منك (مصيبة ليه) هتتحمل مسؤولية الحمل
    5- لو حدثت الفاجعة و خلفت عيل (بابا محمد ) هتأكله منين (الحوالة برده)
    6- افرضت تزوجت طالبة زملتك على سنة الله و رسوله الولد هتأخذوه معاكم المحاضرة (الدكتور الصغير)
    7- يا عم كبر دماغك انت ناقص تتجوز ست نكادية
    حتلاحظ أن المشكلة الأساسية هى المال

    وللآسف الشباب ضحية مجتمع فاسد , مجتمع مليئ بالنهب عينى عينك
    أين أيام الخلافة ( ويا ليتها تعود من جديد ) كانت الدولة هى من تزوج الشباب
    وكان بيت المال كبير , كان يأخذ منه فقراء الأمة , ومن عليهم ديون , والشباب كان يأخذ
    من بيت المال ليتزوج , و ....... و , وكان المال يفيض فى بيت المال

    لكن حنقول إيه حسبنا الله ونعم الوكيل , فيك يا عمدة
    ولازم ننسى الماضى ولازماً وحتماً نفكر بموضوعية


    -------------------------------------------------------------------------------------

    انت ايه رأيكم شاركوني على شان ان اتخنقت من الوحدة؟؟!!!!!
    إممممممممم أنا حقولك تعمل إيه , ومليش دعوة بيك ههههههههههههههههههههه

    بس يا سيدى فكرتى إنك تخبط والدك خبط بالفكرة , يعنى تدهالوا على بلاطة
    وتقولوا يا بابا أنا تعبان من الوحدة وحجات كتير تانية تعبانى
    وحاسس إنى حرفع الراية البيضة ... ومش حقدر أكمل دراستى وأطلع دكتور
    ناجح , لو فضل الحال كده وعاوز أتجوز , وبرضوا تكلم الوالدة وقرايبك
    لو علاقتك حلوة بيهم وتعمل مظاهرة حاشدة ..... تحت عنوان عاوز أتجوز


    أنا لو مكانك حعمل كده من غير تفكير .......... وبسم الله ما شاء الله تبارك الله
    اللهم لا حسد , واللهم زد وبارك , فى الوالد , ولا أقلك بلاش أقول الى عاوز أقولهولك
    إما تكون فهمتنى , أو أنا فهمت غلط

    هو دا رأيه , عاوز تاخد بيه خد ( لكن نظرتى الصغيرة ترى أنه لا يوجد غير هذا الحل
    ويارب حال البلد يتعدل بقى علشان خلاص فاض بيا

    اللهم إرزق شباب الأمة الإسلامية بالزواج من بنات صالحات ويسهله لهم ,
    ويجعل أهالى العرايس متفهمين وغير متزمتين وغير مغالين فى المهور
    حتى لا تنتشر الفاحشة , وتسوء السبل بالشباب , الله مولى ذلك وهو القادر عليه


    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    نرد بقى على الخبر الغريب eek eek

    هو خبر قرأته في احد الجرائد. و نصه
    قضت محكمة رومانية على طبيب بدفع مبلغ 250 الف دولار امريكي الى رجل لان الطبيب قام بقطع
    عضوه التناسلي اثناء القيام بعملية لاصلاح عيب في خصيته و يزعم الطبيب انه فقد اعصابه نتيجة
    مشادة مع زوجته و بتر عضو المريض دون تفكير. و اكد الرجل انه سيقوم بصرف التعويض في
    جراحة اعادة زرع عضوه المبتور ............. ادي اخرة الزواج
    ههههههههههههههههههههههههه حقولك إيه بس ....... الراجل فاض بيه
    وكره صنف الستات ومش عاوز يتحوج ليهم أبداً , فعلشان ولا واحدة تزله
    ريح دماغه وخلص نفسه هههههههههههههههههههههههههههه
    آآآآآآآه من الأمريكان وتخلفهم , عندهم إنتكاس كامل للفطرة

    --------------------------------------------------------------------------------------------------


    من زمان شخصتك الفريدة عاجبانى جداً , ونفسى أتعرف بيك
    وكل ما أقول إنى حقلك تحصلى حاجة وأنسى , وكمان مكسوف tongue ههههههههه
    فلو تحب نفسى أتعرف بيك , تسمحلى أبعتلك إيميلى


    أخوك فى الله
    7898f48f8edb8c1985f09ed637a8c694

    يمكنكم إيجادي هنا
    ASK
    FACEBOOK

الصفحة رقم 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة

بيانات عن الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

عدد زوار الموضوع الآن 1 . (0 عضو و 1 ضيف)

المفضلات

collapse_40b قوانين المشاركة

  • غير مصرّح لك بنشر موضوع جديد
  • غير مصرّح بالرد على المواضيع
  • غير مصرّح لك بإرفاق ملفات
  • غير مصرّح لك بتعديل مشاركاتك
  •  

مكسات على ايفون  مكسات على اندرويد  Rss  Facebook  Twitter