مشاهدة النتائج 1 الى 15 من 15

Thumbs up نكت مصرية خطييييرة ,, أتحداك تبطل ضحك

مرة واحد صاحب مزرعة دخل ف يوم عشة الفراخ لقى ولا فرخة بايضة الرجال اتجنن، قام ماسك فرخة و مديها بالبونيات و ناتف ريشها و بعدين دبحها، و قال للفراخ "شايفين؟ اللي مش هتبيض بكرة هيحصل لها كده" الراجل جه تاني يوم يشيل كل فرخة يلاقي تحتيها قفص بيض، "خمس بيضات..ست بيضات..عشر بيضات..بيضة..إيه؟ بيضة واحدة!" مد إيده يخنق الفرخة لقاها بتقول له "إرحمني..أنا دييييييييك!"

واحد صاحب مزرعة فراخ محمل العربية فراخ و سايق وقفته لجنة و سألوه "محمل إيه؟" قال لهم فراخ، قالوله "بتأكلها إيه؟" قال لهم "بأكلها قمح" قالوله غرامة 100 جنيه "بتأكل الفرخ قمح والبلد مش لاقية تاكل؟؟". و هو مكمل وقفته لجنة و سألوه "محمل إيه؟" قال لهم فراخ، قالوله "بتأكلها إيه؟" قال لهم "بأكلها زبالة" قالوله غرامة 100 جنيه "بتأكل الفراخ زبالة عشان تسمم الناس؟". الراجل مكمل ع الطريق وقفته لجنة، الظابط سأله "محمل إيه؟" قال له فراخ، قال له "بتأكلها إيه؟" قال له "و الله يا باشا، أنا بادي لكل فرخة مصروف وهي تجيب الأكل اللي هي عايزاه"

مرة واحد جاله عيل بس للأسف كان شكله غلط خالص، فسماه صفوت، كبر صفوت قام ابوه مقدم له فى المدرسة بس ما اتقبلش لتخلفه العقلي الواضح و شكله الغير طبيعي، الراجل ما لقاش فايدة قام طالع على المدارس الخاصة وعدى عليهم مدرسة مدرسة كل ما يشوفوا صفوت يقولوا له ربنا يسهل لك، الراجل تعب قوي لحد ما لقى مدرسة داخلية للحالات الخاصة جدا قام رامي لهم صفوت و مصاريفه و راح شم بقى نفسه وعاش حياته.
    المهم... تعدي سنة الراجل افتكر ابنه وحب يزوره راح المدرسة و سأل عليه ف الاستقبال قالوا له الدور الأول طلع..لقى يافطة مكتوب عليها "قسم الناس الغريبة" دخل فصل فصل و بص فى كل العيال ما لقاش صفوت، نزل لبتوع الاستقبال قالوا له يبقى فى الدور التاني طلع التاني لقى يافطة "قسم الناس العجيبة" دور فصل فصل و درج درج مفيييييش صفوت، نزل تاني قالوا له يبقى فى التالت أكيد، طلع لقى يافطة عليها "قسم الناس الفضائية" قعد يبص و يفلي فى العيال الفضائيين ما لقاش ابنه برضة، نزل لهم قالوا له بص، بعد كدة مفيش غير السطوح طلع السطوح لقى فصل واحد عليه يافطة مكتوب عليها "صفوت".

سواق ماشى على الطريق، واحد لابس أحمر في أحمر شاور له، فوقف السواق و قال له "إنت مين وعايز ايه؟" قال له "أنا الفرفور الأحمر وعايزك توصلني" فقال له "لا ما باوصلش فرافير"، و مشى و سابه.
    شوية لقى واحد لابس أصفر في أصفر وبيشاور له فوقف و قال له "إنت مين و عايز ايه؟" قال له "أنا الفرفور الأصفر و عايزك توصلني فقال له "لا أنام باركبش فرافير"، و مشى و سابه.
    شوية وقابله واحد لابس أخضر في أخضر عمل معاه نفس الحكاية فالسواق قال له "ما باوصلش فرافير خضر" سابه و مشي. شوية كمان كده و لقى واحد لابس أبيض في أبيض بيشاور له فالسواق وقف و قال له "يا ترى انت بقى الفرفور الأبيض" فقال له "الفرفور الإيه؟ رخصك يا روح أمك!"

انكسرت رجل الكرسي عند واحد بخيل؛ فبعت ابنه يجيب شاكوش من جاره فى الدور الأول، فملقاش عنده.فقال له: روح لعمك احمد فى الدور الرابع، فملقاش عنده، فبعته أبوه لجاره وليد فى الدور الخامس، فملقاش عنده.
    فقال له خلاص يا بني هات الشاكوش من فوق الدولاب.

كان أحد العمال يجد صعوبة كبيرة في الاستيقاظ للالتحاق بالعمل فلما هدد بالفصل من قبل المدير، عرض نفسه الطبيب فشكى له أمره فوصف له الدواء فلما شرب قرصا منه نام نوما عميقا، واستيقظ قبل أن يرن المنبه، وذهب إلى عمله مبكرا، وقال لمديره: إني أشعر بنشاط وقد استيقظت قبل ان يرن المنبه، فقال المدير هذا شئ جيد لكن أين كنت طيلة الأيام الثلاث الماضية؟

واحد متغرب رجع لأهله، وكان اتجوز في الغربة، وربنا اداه ولدين واحد أبيض أشقر، والتاني أسود، فسألته أمه ليه كل واحد من ولادك له لون مختلف، فقال لها: لما حملت مراتي واحنا في المانيا قعدت في البلكونة، فبقت تشوف ألماني رايح وألماني جاي؛ فجه الولد زي الألمان أشقر، ولما رحت جنوب أفريقيا، كانت مراتي حامل في الولد التاني، وقعدت برضه في البلكونة فبقت تشوف واحد أسود رايح وواحد أسود جاي؛ فجه الولد أسود، فقالت له أمه يوم ما حملت فيك قعدت في البلكونة قدام الزريبة، وحمار رايح وحمار جاي فرزقني ربنا بيك.

مرة واحد متجوز عنده دولاب قفله 20 سنة، والمفتاح معاه هو بس... مراته هتتجنن وتعرف إيه اللي جوه الدولاب... وفي يوم راح الشغل ونسي المفتاح... مراته فتحت الدولاب لقت 20 ألف جنيه.. وبيضتين!!! لما رجع سألته ايه حكاية البيضتين دول؟ قالها بصراحة... كنت كل ما أخونك مرة أحط بيضاية في الدولاب... الست قالت عشرين سنه جواز ومرتين بس... مش مهم... فسألته طب والعشرين ألف جنيه؟ قالها كنت كل ما أجمع كرتونة بيض اروح ابيعها.

رجع الأب من السفر ولما سأل ابنه عن الأحوال قال الابن:احنا كويسين لكن، فقال له أبوه: فيه ايه؟ قال الولد: ايد الشاكوش انكسرت، قال الأب وايه يعني؟ قال الولد: اخويا الصغير رمى الشاكوش على الكلب فمات الكلب وانكسرت ايد الشاكوش، قال الاب: وليه اخوك رمى الشاكوش على الكلب؟ قال الابن لما هربت البهايم فلحقهم الكلب فرمى اخويا الشاكوش على الكلب فمات الكلب وانكسرت ايد الشاكوش.
    قال الاب وليه هربت البهايم قال الابن ما هو لما اتحرقت المزرعة هربت البهايم فلحقهم الكلب فرمى أخويا الشاكوش على الكلب فمات الكلب وانكسرت ايد الشاكوش، قال الاب انت بتقول المزرعة اتحرقت؟ قال الابن ماهو لمااتحرق البيت اتحرقت المزرعة فهربت البهايم فلحقهم الكلب فرمى اخويا الشاكوش على الكلب فمات الكلب وانكسرت ايد الشاكوش قال الاب وايه اللى حرق البيت، قال الابن كان اخويا الصغير بيدخن فوقعت السيجارة على الأرض فاتحرق البيت فاتحرقت المزرعة فهربت البهايم فلحقهم الكلب فرمى اخويا الشاكوش على الكلب فمات الكلب وانكسرت ايد الشاكوش، قال الاب: واخوك الصغير كمان بيدخن؟ قال الولد: من يوم ما ماتت ماما.

واحد بعربية شبح واقف فى إشارة مرور جنب واحد بعربية سيات، صاحب العربية السيات بص من فوق لتحت لصاحب العربية الشبح وقاله تبدل عربيتى بعربيتك وتدفع لى مليون جنيه؟
    الراجل التانى قاله إنت مجنون ولا شكلك كده؟ فرد عليه صاحب السيات وقاله: أنا عربيتى فيها عفريت يحقق لك أى حاجة، المهم دخل صاحب الشبح معاه فى السيات وحرك الدركسيون فظهر العفريت، فقاله صاحب العربية: قوام هات شاى ليا وقهوة للبيه فراح جابها له، المهم بدلوا العربيات وأخد صاحب السيات مليون جنيه كمان، وأما دخل صاحب الشبح العربية السيات وحرك الدركسيون ظهر الجنى فقاله عايزك ترجع لى عربيتى تانى والمليون جنيه رد الجنى وقاله: معلش أنا بتاع شاى وقهوة بس.

مرة واحد بيحلم كل يوم بماتشات كتاكيت... راح للدكتور...
    فقاله: هديلك حقنة دلوقتي ومش هاتحلم بيهم تاني خالص... قاله: طب خليها بكرة يادكتور علشان النهاردة ماتش النهائي.

مره واحد بيقول لواحد صاحبه: اسكت مش انا حماتى ماتت امبارح...
    قاله يا حول الله يا رب... ماتت ازاى الست دى؟
    قاله وانا واقف معاها فى البلكونة وقعت من الدور الخامس...
    قاله لا حول الله يا رب دى موته وحشه أوى...
    قاله لأ.. ماهى ماوقعتش على الارض... قاله: أمال ماتت ازاى؟ قاله: وقعت على سلك الكهربا... قاله: يا ساتر يارب دى موته وحشه أوى.. ماتت من الكهرباء طبعا...
    قاله: لأ يا عم.. ماهى الكهرباء كانت مقطوعة... قاله:امال ماتت ازاى بس؟
    قاله: اصل السلك نطرها في حمام السباحة... قاله: لا اله الا الله ماتت غرقانة...
    قاله: بس يا عم اعوذ بالله... ماهي اول ما نزلت فى الميه... الطشه رفعتها على منط الحمام وطلعت عندى فى البلكونة تانى... قاله: امال انت بتقول ماتت ازاى؟
    قاله: ما انا لما ما لقيتش فايدة رحت خانقها بالإيشارب.

قرية صغيرة فيها حفرة ،كل يوم واحد من البلد يقع فى الحفرة،وعقبال ما ينقلوه يكون مات فى السكة فى يوم من الأيام قال العمدة يا جماعة إحنا حنجتمع عشان نشوف هذا الأمر الخطير،وفعلا إجتمع أهل القرية فقال العمدة عايزين نسمع أرائكم،قال واحد ياعمدة إحنا نبنى مستشفى أو أكثر فى القرية، ردعليه الثانى وقال لا إحنا نوفر عربيات إسعاف كتيرة قال العمدة أنا عندى أحسن حل إحنا نردم الحفرة ونحفر الحفرة جنب مستشفى القرية.

تنازع شخصان وذهبا إلى جحا – وكان قاضيا – فقال المدعي: لقد كـان هـذا الرجل يحمل حملا ثقيلا، فوقع على الأرض، فطلب مني أن أعاونه، فسألتـه عن الأجر الذي سيدفعه لي بدل مساعدتي له، فقال ( لا شيء) فرضيت بها وحملت حمله. وهاأنذا أريد أن يدفع لي اللا شيء. فقال جحا: دعواك صحيحة يا بني، اقترب مني وارفع هذا الكتاب.
    ولما رفعه قال له جحا : ماذا وجدت تحته ؟ قال: لا شيء، قال جحا: خذها وأنصرف.

علماء أغبياء قرروا يعملوا تجربة علمية على ضفدع قطعوا رجله الأولى وقالوله نط..قام نط قطعوا رجله الثانية وقالوله نط..قام نط قطعوا رجله الثالثة وقالوله نط..قام نط قطعوا رجله الرابعة وقالوله نط..قام منطش فكتبوا النتيجة..عند قطع الرجل الرابعة فإن الضفدع يفقد حاسة السمع !!!!

كان ياما كان، كان فيه بير مسحور، لو حد دخل راسه فيه و رمى فلوس و أتمنى أي حاجه، أمنيته تتحقق على طول.
    فيه واحدة ست سمعت عنه، فصممت تاخد جوزها على هناك مع انه مش مقتنع.
    الراجل وطى الأول، و رمى القرشين صاغ وأتمنى أمنيه واحدة، و طلع راسه بسرعة، الهانم وطت هي كمان و قعدت ترص فى لستة طويلة من الأمانى، داخت فراحت واقعة فى البير! الراجل قعد يزعق زى المجنون: ده بجد، ده بجد، البتاع ده بيحقق الأماني بجد!!

صعيدي جاله عقد عمل فى فرنسا، و كان مابيعرفش فرنساوى.. فشال الهم و بقى قلقان جدا من السفر.. قابله ابن عمه و سأله: واه، مالك يا حمدان شايل طاجن ستك؟؟
    - اسكت يا حميدة, دايلى عجد عمل فى بلاد الفرنساو و مابتحدتش فرنساوى عاد ، دبرنى...
    - ليه عاد ؟؟ هو الفرنساوى معضلة؟؟ده مافيش أسهل منه!!
    - كيييف؟
    - أنت أي كلمه تحط فى أخرها "اون" تبجى فرنساوى علطول!!!
    عمك حمدان ماكدبش خبر وسافر على فرنسا.. و دخل مطعم فرنساوى و بقلب جامد نده للجارسون و قال له: - عاوزون رزون و لحمون و ملوخيون!
    - Pardon??!!!
    - لا سخنون

واحد راكب عربيته هو ومراته وسايق على 180، عربية البوليس وقفته ونزل الظابط يكلمه.
    الرجل: ايه المشكلة؟
    الظابط: انت كنت سايق على 180 والسرعة المسموحة هنا 60 بس.
    الرجل:لا معلش انا كنت معدي الـ 60 بشوية.
    مراته: لا أنت كنت ماشي على الأقل على 200.
    الرجل بص لمراته بحقد
    . الظابط: كمان الفانوس اللي ورا مكسور.
    الرجل: مكسور! والله ما شفته.
    مراته: حرام عليك .. انت كنت عارف انه مكسور من كام أسبوع.
    الرجل بص لمراته بحقد.
    الظابط: كمان مكنتش رابط حزام الأمان.
    الرجل: لأ كنت رابطه بس فكيته لما وقفت.
    مراته: لا لا انت عمرك ما ربطت حزام الامان.
    الرجل التفت لمراته وزعق فيها: انتي ماتعرفيش تسكتي ابدا؟
    الظابط سأل مراته: لو سمحتي يا مدام هو دايما يصرخ كده؟
    مراته: لأ لما بيكون سكران بس!

تلاتة أندال أوى اتراهنوا مين اللى يثبت إنه أندل من التانى
    فعدت واحدة ست كبيرة فراح الأول عليها ومسيكها ضربها وشد شعرها وبهدلها وراح الثاني مطلع سكينة وبقى يشرحها بيبصوا لقوا التالت فطسان على روحه من الضحك وقالهم إنتوا تعرفوا دى مين الست دى قالو له: دى مين: قالهم دي أمي.

مرة واحد دخل مستشفى المجانين ولقى المجانين معلقين واحد فى السقف وعملين يلفوا حولية ، ولمح واحد قاعد بعيد عنهم فراح سالة وقال هما الجماعة دول بيعملوا إية ، قلة جماعة مجانين يا إبنى فاكرين الرجل لمبة وبيلفوا حولية ، فقال له طيب تعالى ننزل الرجل دة ، فرد علية المجنون وقالة ونقعد فى الظلمة يا روح أمك .

..مرة أربعة بلدياتنا راحوا فرح الاول:نقط بخمسة جنيه و ضرب طلقة رصاص..الثانى: نقط بعشرة جنيه و ضرب طلقتين الثالث:- نقط بخمستاشر جنيه و ضرب تلت طلقات..أبوهم الراجل الكبير بقى عايز يعمل منظر راح منقط بـ ميه و رمي قنبلة

============
    أرجو أنها تكون عجبتكم وبانتظار ردودكم وتحياتي للجميع
    اخر تعديل كان بواسطة » .:GENERAL:. في يوم » 12-09-2006 عند الساعة » 04:44

2. ...

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههه
    attachment

نسـ المحبه ـيم

انت مش طبيعي
    نكتك روعة
    و اللي كتبها اروع
    تسلم اخي

ههههههههههههههههههه تحفة gooood.........

بالرغم من أنى أعرف معظمها إلا أنها رائعة وفوق الوصف لأن هذه نكت مصرية\........

100% يعنى بلدى وشكرا لك على هذه النكت............gooood

شكرا على الردود وتحياتي للجميع

هاهاهاهاهاهاااااااااااااااااااااااااااااااااااااي

خشمي تفتح من كثر الضحك
    @هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه@

@خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ@

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

مشكورررررررررررر
    sigpic118908_2

شكرا على ردودكم جميعا

شكرا على الردود وتحياتي للجميع

كتير كتير حلوات النكت
    يسلم الديات ويعطيك الف عافية

Talking

إقتباس الرسالة الأصلية كتبت بواسطة angel_night مشاهدة المشاركة
    كتير كتير حلوات النكت
    يسلم الديات ويعطيك الف عافية
    شكرا على ردك أخوي ,,وعلى مرورك الطيب ,, وأهلا بك في المنتدىgooood

شكرا على الردود

وتحياتي للجميع

بيانات عن الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

عدد زوار الموضوع الآن 1 . (0 عضو و 1 ضيف)

المفضلات

collapse_40b قوانين المشاركة

• غير مصرّح لك بنشر موضوع جديد
  • غير مصرّح بالرد على المواضيع
  • غير مصرّح لك بإرفاق ملفات
  • غير مصرّح لك بتعديل مشاركاتك
  •  

مكسات على ايفون  مكسات على اندرويد  Rss  Facebook  Twitter