مشاهدة النتائج 1 الى 9 من 9

المواضيع: حوار الاجيال ....

Talking حوار الاجيال ....

عام 2080

الحفيدة: جدو تامر ازيك....حلو البادى اللى انت لابسه ده.. بس ده موضة قديمة قوى يا جدو..
    الجد يابنتى انا راجل دقة قديمة وبلبس زى ماجيلنا اتعود وحسب التقاليد القديمة بتاعتنا.
    ..الحفيدة ايوة بس مش حاسس انك مخنوق وانت لابسه؟ الجد:ابدا ده هو ده اللبس المحتشم
    اللى مفروض الكل يلبسه ويحافظ عليه.. فين ايام زمان لما كنا بنلبس البادى اللى مبين الظهر والبطن بس مع البنطلون
    السترتش الجلد والجوانتى الجلد كانت حاجة اخر روشنة..الحفيدة يا ياجدو ده انتم كان ليكم تقاليد
    غريبة خالص..الجد:هو انت فاكرة ان ايامكم دى ايام؟ يابنتى ايامكم دى ما يعلم بيها الا ربنا.. فين ايام سنة 2006..
    هو الواحد فينا كان يستجرى يشرب سيجارة البانجو ولا يسحبله سطر بودره ايام ابوه؟ طب ده الدنيا كانت تتقلب
    ساعتها ومتتعدلش.. امال ايه كان فيه حاجة اسمها اخلاق..الحفيدة:معقول ياجدو للدرجة دى؟.. الجد
    وبعدين كانت الست من دول ماتلبسش اللبس الخليع بتاع اليومين دول .. يعنى التنورة كان لايقل طولها
    عن شبر ونص.. وكانوا الستات يلبسوا فوقيها بلوزة باستمرار مش زى دلوقتى!..الحفيدة ياخبر وايه كمان ياجدو ..الجد:هقولك ايه ولا ايه.. يعنى خدى عندك مثلا زمان كنا نسمع الطرب الاصيل لمطربين
    حقيقين زى مصطفى قمر وعمرو دياب وكان الاغنية مدتها اكتر من دقيقتين متواصلين من الطرب الاصيل الروش
    اللى تعمر النافوخ بصحيح كانوا مطربين روشين طحن وكله كوم والست كوم تانى..الحفيدة ومين
    الست دى ياجدو؟..الجد:فى حد ميعرفش الست .. نانسى عجرم طبعا..الحفيدة:حكاويك ممتعة اوى ياجدو بس ثانية
    واحدة اصحى سوسو صاحبى اصله بايت عندى من امبارح.. وبعد خمس دقايق ..الحفيدة ها ياجدو وبعدين..
    الجد على ايامينا كانت الحاجة رخيصة وكان الدولار بخمسة جنيه بس تخيلى بقى..الحفيدة: مهو علشان كده الجواز
    على ايامكم كان سهل خالص..الجد: امال ...ده احنا الواحد مننا كان بمجرد ما يوصل سن 35 يبتدى يفكر فى الجواز
    على طول.. لا وكانوا البنات كويسين ولا يمكن بنت تتاخر بره البيت عن الساعة 4 صباحا طب ده باباها كان ممكن
    ساعتها يخاصمها.. الحفيدة: يا ده انتم كنتم متزمتين خالص ياجدو..الجد: يابنتى احنا اتربينا على الاخلاق وكان اهل
    الفن ايامينا ملتزمين بيطلعوا بالميوهات البيكينى بس والمذيعات كانوا يقعدوا جنب الضيف مش على ركبته زى دلوقتى
    هييييييييه الله يرحم دى ايام..الحفيدة: رايح فين ياجدو؟..الجد:اصلى كنت موصى الجزار على اتنين كيلو لحمة واعطيته
    3 الاف جنيه عربون وعايز اروح اتطمن اذا كانت اللحمة وصلت ولالا....................تشاو............... سى يو

sigpic68752_3

2. ...

هههههههههههههههههههههههههههههههه حلوة منك حيييل مشككوووورة
    بانتظار جديدك
    attachment

gooood تحــــــــــــياتــــــــــــــي gooood
    مــــــــــلاك المحـــــــــــــــبة

هههههههههههههههههه
    مشكورة اختي على الموضوع الحلو
    شكرا للاخ Arcando على الاهداء الروعةهنا

شكرا أختي Hill of itachi على أروع اهداء
    attachment

أخي في الله أخبرني متى تغضبْ؟
    إذا انتهكت محارمنا
    إذا نُسفت معالمنا ولم تغضبْ
    إذا قُتلت شهامتنا إذا ديست كرامتنا
    إذا قامت قيامتنا ولم تغضبْ
    فأخبرني متى تغضبْ؟

بيانات عن الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

عدد زوار الموضوع الآن 1 . (0 عضو و 1 ضيف)

المفضلات

collapse_40b قوانين المشاركة

• غير مصرّح لك بنشر موضوع جديد
  • غير مصرّح بالرد على المواضيع
  • غير مصرّح لك بإرفاق ملفات
  • غير مصرّح لك بتعديل مشاركاتك
  •  

مكسات على ايفون  مكسات على اندرويد  Rss  Facebook  Twitter