مشاهدة النتائج 1 الى 8 من 8

مقال او خبر مهم بشأن حجوم الكارتون لكل الملسلات

بدل ما يترفع ع الموقع كارتون و حلقات بصيغة avi و بتكون حجمها كبير ليه ما تتحولش ل rm و تكون بنفس الجودة بس بحجم صغير
    و بالنسبة للبرنامج اللى يحول فانا هقولكم عليه لو وافقتم ع الاقتراح دا
    gooood

2. ...

ايه يا جماعة 8 مشاهدات و و لا رد اما لو الموضوع دا ما كانش بيخدم الكل كان ايه اللى حصل

أنا حطيت موضوع بهالخصوص .. وكمان البرنامج وضعته .. لكن الإدارة ما رضيت .. علشان الأعضاء لما يلقوا الحجم صغير بيقولوا الجودة مش كويسة .. مع إنها نفس الجودة تماماً ..
    attachment

تحويل اي ملف سمعي او مرئي الى امتداد rm او ram فانه يفقد اكثر من نصف جودته

فالريل بلاير سبب صغر حجمه هو انه يستغني عن بعض المحسنات في الفيلم ليقلل من الحجم العام

تحياتي

طيب خلاص ايه رايكم نضغط الافلام بال 7 -zip و بكدا الحجم يقل و الجودة تخليها زى ما هيا اظن الفكرة دى جديدة و شكرا على ردكم يا جماعة

بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
    أنا أقترح إنهم يحطون الأثنين يعني بصيغة avi و بصيغة rmvb وهده الأخيرة تكون أحسن جودة من حيث الصورة و الصوت و بحجم أقل أحسن بكثير من صيغة rm .

ال zip او ال rar ما يقنقصوا اي شيء يذكر من الحجم فقط بضع كيلو بايتات

و ايضا rmvb باعتبار انها تحافظ على جودة الفيلم غير انها ايضا لا تنقص اي شيء يذكر

تحياتي

عزيزى اشكن لا الزيب و الرار بيقتصوا كتير و البرنامج اللى انا اشرتله اكثر من الممتاز لانه ضغط معاى قبل كدا 3 جيجا فى حوالى 500 ميجا و لو انتى ذاكرة الجهاز عندك عالية هيضغط احسن و اسرع بس مشكلته انه بياخد و قت كبير عشان يخلى الحجم صغير و انا موافق ع اللى قاله الاخ جواد و شكرا ليكم ع مشاركتكم فى الموضوع

بيانات عن الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

عدد زوار الموضوع الآن 1 . (0 عضو و 1 ضيف)

المفضلات

collapse_40b قوانين المشاركة

• غير مصرّح لك بنشر موضوع جديد
  • غير مصرّح بالرد على المواضيع
  • غير مصرّح لك بإرفاق ملفات
  • غير مصرّح لك بتعديل مشاركاتك
  •  

مكسات على ايفون  مكسات على اندرويد  Rss  Facebook  Twitter