مشاهدة النتائج 1 الى 19 من 19

جورجي الفرق بين الدبلجة العربية و القصة الاصلية

السلام عليكم

منو منا ما شاف الانيمي جورجي و تابعة ( يمكن شوية ) , الفرق الوحيد في القصة و الهائل بنفس الوقت ان جورجي تحب لويل حب مش اخوي على الاطلاق و القصة المحورية تدور حول ها الشي مع منو بتكون جورجي بالنهاية اللي تحبه و لا واحد من اللي كانت تحسبهم اخوانها و لما عرفت الحقيقة صارحوها بمشاعرهم الحقيقية صوبها و اللي كانوا مخبينها عنها

انتم اي القصتين تفضلون انا افضل الاصلية لانها مليانية رومانسية و نهاية حزينة يفترق فيها المحبين

بتلاقون القصة الاصلية على الموقع الاجنبي http://shoujo.tripod.com/georgie.html

و هذا هو نص القصة الاصلية بالانجليزي من الموقع

animegeorgieroel animefamily

Georgie!

"Georgie!" is a series by Izawa Man and Igarashi Yumiko (Candy Candy, Meimy Angel, Ma Mi Mu Me Mitairou), following the life of Georgie and her brothers. The story takes place in Australia and England. Almost half of the anime portrays their childhood, while the manga starts when Georgie is in her teen years.
    Manga - 5 volumes
    Georgie!
    by Izawa Man & Igarashi Yumiko

kids
    TV Anime - ? episodes
    Georgie

Story Intro

Georgie is a cheerful and carefree girl who loves her two older brothers very much. Having grown up with Abel and Arthur, the three are very close, and do everything together. What Georgie doesn't know is that as a baby she was found with her dying mother, and was taken in by this family. Her mother left her a special golden bracelet which she wears constantly, but Georgie has no idea of her true past. Abel and Arthur have always treated her as their younger sister, and their father thought of Georgie as his own as well. Sadly, he passed away after saving Georgie during a storm when she was young, and her mother has resented the girl for his death. Her adoptive mother does not like Georgie as much as her own sons, and dislikes the fact that they both adore her so much. Georgie cannot understand why her mother treats her unkindly, but still she cares for her. She wants her mother's approval and love very badly.

Georgie is a very innocent girl, who, when doing laundry, will strip the clothes right off of her brothers, despite their protests. One day when out riding her horse across the fields of Australia (and enjoying some delicious food Arthur prepared for her), she leaps over a young man, sending him tumbling out of the way straight into a stream. Georgie, so absorbed in her meal, doesn't even notice, but since she drops her lunchbox, she quickly turns back and sees him. Fortunately he was not harmed at all, but his fancy-looking clothes are soaked. Without a second thought Georgie naively pulls the wet garments off of him so they can dry out on the grass. The blonde boy is completely taken aback by this girl, the likes of which he's never met before. Georgie suddenly realizes as she looks at him that she can't treat just any boy like her brothers! Very embarrassed, she hastily throws his sopping pants in his face and runs off!

animeabelarthur

Georgie and Abel see a crowd in town and hear that two famous rich people from England are going on the train, namely Lowell J. Gray, descendant of a navy captain and his fiancee, a princess. Abel hoists Georgie up onto his shoulders so she can see them. Lowell turns around.... and it is none other than the boy she met by the stream that morning!

That night Georgie finds herself thinking about Lowell's gentle blue eyes. Later Georgie, very skilled at throwing a boomerang, enters a competition. Only boys are allowed, so she dresses as a boy and ties her flowing blonde hair up under a cap. After she finishes in first place, the reward is announced: a kiss from Elise, a princess of England. Georgie takes off the cap before Elise can kiss her, revealing that she's not really a boy. Lowell is present, and approaches Georgie. He places his hands on her arms and kisses her! Abel, Arthur, and fiancee Elise can only look on in shock. When Lowell pulls away Georgie slides to the ground, dazed. Abel is furious. "You jerk!" he yells, and punches the young man
    Georgie finds that she is in love with the romantic and kind Lowell. He loves her in return. Before departing for home Lowell promises to return and marry her one day. Georgie realizes that she cannot bear to be apart from him, so she arranges to sail to England after him.

Unknown to Georgie, Abel has been attracted to her for many years. He had gone to sea in order to not feel the lonely pain of loving her, unable to show it because of their brother-sister relationship. Finally he has returned in time to discover Lowell could take away the girl he loves forever. Abel follows her to England. He won't giver her up without a fight.

animegeorgieabel
    One of the most interesting aspects of this series is that is it a dramatic love story, but who Georgie will end up with is a mystery until the end. In most stories it is easy to tell from the beginning who the main couple is, but in Georgie! you'll enjoy the suspense of not knowing what will develop in the relationships.
    What will happen on Georgie's jouney to England? Lowell is not expecting her.... will she find him to be faithful to his promise? What about his fiancee? And what of determined Abel and sweet Arthur?

georgieroel

شو اهو رايكم؟؟؟؟؟؟؟؟
    [img]http://www4.*********/2007/01/31/09/18325699.jpg[/img]

2. ...

سلام
    كيف الحال.........
    أولا:
    أصلا باين إن القصة محرفة بالعربي وصايرة مالها داعي
    والأصل ما عجبتني لأنها صايرة فاهية وتلحق الغبي (لويل على قولتها) اللي مرض بالنهاية وسحبت عليه
    وأنا ذكرت سابقا إن القصة ما فيها براءة وإن الدبلجة العربية هي التي خلتها بريئة

إقتباس الرسالة الأصلية كتبت بواسطة Sugababy
    انا معك يا ninja_lover في ان سالي وجورجي يشوفها الواحد وهو مطمئن
    لكن ليش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لأن الدبلجة مخليتها بريئة لكن شوفي قصة جورجي الأصلية ما فيها أي براءةeek
    الجاسوسات دبلجتها صريحة ولا حطوا في بالهم مين اللي يشوف صغير ولا كبير
    فهم ماخذينها من الإنجليزي بكلامهم وافكارهم وثقافتهمermm
    وشايفين مسألة الدبلجة أي كلام ومن دون مراعاة للجمهور المتلقي

http://www.mexat.com/vb/showthread.p...14#post2674714
    Kimi Ni Todoke

let's live a life with no regrets

غمزه

هلا اختي انا توني اعرف ان القصه الاْصليه كذا مشكوره اختي وإلى الاْمام

asian gooood asian gooood

مشكور على الموضوع بس أنتبهي مرة ثانية لا تاخذي صور من موقع ترايبود لأنه مسوي حصانة على الصور

مشكوووووووووووووورين على الردود

و اختلاف الاراء لا يفسد للود قضية
    اخر تعديل كان بواسطة » m@gic في يوم » 27-04-2006 عند الساعة » 14:29

thanks

مشكورة أختي على هذا الموضوع
    انا افضل الاصلية
    let there be sun shine all of your days

Talking

تسلمييين على الموقع الراائع ...

وبصراحه أنااا وأخواتي نمووووت على جورجيasian ..

بس للأسف خسااارة التحريف اللي سووه خرب علينا القصةmad ..

والحين قاعدين ندور عليه بالياباني مترجم .. والله حتى لو مومترجم ..

إذا لقيته في أي موقع سواء تحميل مباشر أوتورنت .. بالياباني ولاحتى لو بالهندي ..

نزليه هنا أو أرسليه عبر الرسايل الخاصه .. والله راح تكونين قدمتيلي خدمة كبيرة asian
    و راح نكون شاكرين لكgooood ..

وعلى فكرة طفولة جورجي كلها براءةasian .. وطبيعي لما كبرت تروح عنها البراءة كلنا كذاbiggrin ..
    مع إنها بالنسبة لي كلها براءة .حتى بعد ماكبرتtongue

بس اللي قاهرني فيها إنها تحب هذا الثقيل دم اللي اسمه لويل والله إني أكرهه ..

كنت أحب آيبل وكان ودي تصير تحبه .. بس أحلى شي إنها ماعطت ولا واحد منهم وجه هههههههه ..

والله يعطيك العافية..
    اخر تعديل كان بواسطة » ^Heart Beating^ في يوم » 28-04-2006 عند الساعة » 11:09

مشكوره على الخبر ومع انه القصه الاصليه محرفه بس مش عارف عجبتني على الاقل مش زي سبيس تون

مشكوره على الخبر ومع انه القصه الاصليه محرفه بس مش عارف عجبتني على الاقل مش زي سبيس تون
    اتفق مع الأخت الفرادو

على الأقل صياغة القصة بشكل مختلف من دول مجلس التعاون لايعد شيئا....لم اشعر بالغضب ابدا عندما اسمع الأطفال ينادونها بالأخت على العكس فقد تربوا جميعا واصبحوا كالأخوة في نظري

ربما كان التحريف على يد جعفر السعدي وليس فلاح هاشم فدخوله فجأة الى دول مجلس التعاون غير سياستها جدا
    54392f495f4f55a9ee287e95ea45f8bb

إقتباس الرسالة الأصلية كتبت بواسطة ultemed15red
    اتفق مع الأخت الفرادو

على الأقل صياغة القصة بشكل مختلف من دول مجلس التعاون لايعد شيئا....لم اشعر بالغضب ابدا عندما اسمع الأطفال ينادونها بالأخت على العكس فقد تربوا جميعا واصبحوا كالأخوة في نظري

ربما كان التحريف على يد جعفر السعدي وليس فلاح هاشم فدخوله فجأة الى دول مجلس التعاون غير سياستها جدا
    وانا اتفق معك بكل كلمهgooood

مشكورة على الموقع asian asian asian asian
    بالنسبة لي أفضل القصة الأصلية الف الف مرة وعندما أشاهد النسخة المدبلجة أشعر بالغضب الشديد كلما سمعتهم يقولون أخي وأختي قبل كل عبارة mad mad mad mad mad mad mad .
    على اي حال أعتقد ان جورجي الوحيد من الأنمي القديم الذي دبلج بهذا السوء
    .

على اي حال أعتقد ان جورجي الوحيد من الأنمي القديم الذي دبلج بهذا السوء
    لاتنسى اخي العزيز ايضا

بالفعل أخي العزيز قد تم تحريفه ولكن لم يكن الأمر واضحاً أو لحد يستخف بعقل المشاهدين من الأطفال مثل جورجي فأنا عندما كنت صغيرا لم انتبه إلى التحريف في أخي العزيز ولكن تنبهت إليه عند مشاهدة جورجي بل إن إخوتي الذين كانوا أصغر مني لاحظو ا ذلك أيضا لذلك أعتبره أسواء مادبلج في الأنمي القديم.

بالفعل أخي العزيز قد تم تحريفه ولكن لم يكن الأمر واضحاً أو لحد يستخف بعقل المشاهدين من الأطفال مثل جورجي فأنا عندما كنت صغيرا لم انتبه إلى التحريف في أخي العزيز ولكن تنبهت إليه عند مشاهدة جورجي بل إن إخوتي الذين كانوا أصغر مني لاحظو ا ذلك أيضا لذلك أعتبره أسواء مادبلج في الأنمي القديم
    اي إستخفاف؟إن مشاهد الأنمي الحقيقي هو الذي يستطيع ان يعرف هذا التقطيع الذي ظهر اول مرة هنا

على كل حال لاتلم دول مجلس التعاون القي اللوم على الشخص الذي قطع هذا المسلسل..كانت اعمال دول مجلس التعاون لاتخلوا من الحب والعاطفة لكن ظهور شخص ما وانا على يقين انه جعفر السعدي قد افسده

لايمكننا القول انه اسوأ مسلسل قديم من الجيد ان الدبلجة ممتازة....هناك مسلسلات دائما يتأخر فيها الحوار ولايوجد اصوات ممثلين...وهناك مسلسلات يتكرر فيها الحوار اكثر من مرة(كوالا مثلا)وهذه بحق دبلجة سيئة...على كل حال اظن اننا من كثرة الغضب من يونغ فيوتشر اصبحنا نصب جام غضبنا على كل من يقطع

لاتزال النسخة اليابانية موجودة لذا لنبحث عنها

مايغضبني حقا في جورجي هو وضع اسباب مبررة لغضب الأم(انا قلقة عليك)

بالفعل أخي العزيز قد تم تحريفه ولكن لم يكن الأمر واضحاً
    هل تم تحريفه حقاً !؟ و كيف !؟
    واضح أنهم حرفوا بطريقة جيدة جداً .. بحيث أن المشاهد لا يتنبه لذلك !!!

و بالنسبة لجورجي .. أذكر أنه كان يجي على قناة البحرين ..
    و كان ودي أتابعه .. بس ما قدرت أتحمل ×_× !!
    التقطيع يرفع الضغط و يخرب على المشاهد و التحريف واضح وضوح الشمس ×_× !

شكرا على الموضوع الرائع..

القصة الاصلية افضل
    http://up.m5zn.com/13ZZDJ1L3RO3/قول الأجل خداع وارجع اليّا.mp3

الى رحمة الله ايها القلب الكريم
    الى رحمة الله ايا الجد الحنون ..
    الى رحمة الله يا من افجعنا رحيله

هل تم تحريفه حقاً !؟ و كيف !؟
    واضح أنهم حرفوا بطريقة جيدة جداً .. بحيث أن المشاهد لا يتنبه لذلك !!!
    فعلا وذلك بقطع المشهد بكامله

لاأدري ماهو الأسوا حذف المشهد بكامله ام تحريف القصة؟

والله استغربت
    انا جورجي مااذكر اني شفته الا لمن كنت صغيرة و طبعا لما الاحظ اي تقطيع
    بس الحين ان شفته راح انتبه لهالشيء
    بس راح يظل جورجي عزيز و انمي محبب الى قلبي جدا حتى لو مقطع لاني يحمل معاه ذكريات طفولتي

بيانات عن الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

عدد زوار الموضوع الآن 1 . (0 عضو و 1 ضيف)

المفضلات

collapse_40b قوانين المشاركة

• غير مصرّح لك بنشر موضوع جديد
  • غير مصرّح بالرد على المواضيع
  • غير مصرّح لك بإرفاق ملفات
  • غير مصرّح لك بتعديل مشاركاتك
  •  

مكسات على ايفون  مكسات على اندرويد  Rss  Facebook  Twitter