PDA المساعد الشخصي الرقمي

عرض كامل الموضوع : رؤية جديدة لمانجا (العائلة) .. و للمانجا عامة

white_ghost
19-03-2005, 23:24
السلام عليكم اخوتي

احب اولا ابدي اعجابي بالمنتدى .. بل بالموقع كله.

ثانيا .. انا لاحظت ان فيه كذا حاجة بتعوق نشر المانجا في المنتدى و في أي مكان ألا و هي:

1- حجم الصور .. و مانجا العائلة كمثال و الذي قدمته الاخت wanderer يصل مجموع حجم صوره لـ 5 ميجا و 300 ك ب تقريبا ، و هو حجم كبير.

2- ظهور الصور .. ساعات الصور بعضها يظهر و بعضها لأ .. و بيطلب الأعضاء اعادة التحميل و لو على موقع تاني لتحميل الصور.

3- الصور نفسها .. تعتبر حمل على الموقع و ادارة المنتدى .. لان الحجم ده كله بيتحسب من الباند ويدث المخصص للموقع (اللي مش فاهم الكلمة اللي فاتت دي يعديها .. الادارة فاهمه معناها :D )

فأنا فكرت في فكرة جديدة و نفذتها كمثال

ليه ما نجمعش الصور كلها في فيلم واحد و يتعمل فلاش .. يتحمل مرة واحدة .. نتفرج عليه مرة واحدة .. الحجم يقل الربع.

حاولت انفذه في مانجا الحلم الأخضر للأخت ران .. بس فيه صور مش موجودة و هيا الظاهر مشغولة في المذاكرة.

فنفذته في فيلم الأخت واندرير (بعد اذنها طبعا) .. و خد مني يومين شغل و تقطيع و تحويل و إخراج ، و حملته على موقع أخ لي عزيز (شكرا له).. و اتمنى ان يعجبها .. و يعجبكم .. و يعجب ادارة الموقع :)

للتحميل ( )

( 1380 ك ب )

في انتظار ارائكم

wanderer
20-03-2005, 14:41
فنفذته في فيلم الأخت واندرير (بعد اذنها طبعا) .. و خد مني يومين شغل و تقطيع و تحويل و إخراج ، و حملته على موقع أخ لي عزيز (شكرا له).. و اتمنى ان يعجبها .. و يعجبكم .. و يعجب ادارة الموقع :)

( 1380 ك ب )

في انتظار ارائكم

هلا وااله فيك....
الصراحه فخر لي انك بذلت مجهود كبير على احد اعمالي السابقة...
انا اعرف ان حجمه كبير لكني والحمد الله لقيت منتدى آخر رفعها في ملف zip
طبعاً تحت القوانين مقدر احط لنك له هنا...

عالعموم شكرا و جاري التحميل

white_ghost
20-03-2005, 16:59
العفو اختي

لا يهمني اختي الموقع الذي يتم التحميل عليه .. بس انا ماعرفتش حدود المرفقات هنا كام بس

المهم بس ان الفكرة تعجب الاعضاء .. و تحقق النتايج اللي شرحتها

و فخر ليا انا كمان اني عملت فلاش لحضرتك

.. انا ممكن اقسم الملف المضغوط لو تحبي عشان يتحمل على موقع تاني (فيبقى مثلا ملفين 700 ك و 700 ك)

wanderer
22-03-2005, 13:17
حدود المرفقات لو لم تخني الذاكرة هي :550
ولا داعي لتقسيم الملف لي خصيصاً فلدي Open Space
تمنى لك الاستمرار على هالافكار النيرة

white_ghost
22-03-2005, 18:27
جزاك الله خيرا أختي