PDA المساعد الشخصي الرقمي

عرض كامل الموضوع : انفلونزا الخنازير

somy.mony
16-09-2009, 13:56
:oهااااااااااىوحشتونى اوى انا عايزة اسالكم عن سوال عن

انفلونزا الخنازير

هل انتم موافقين على الغاء المدارس ولا لا

يلا بسرعة ردوا عليا

liyah
16-09-2009, 14:05
الغاء المدارس بصراحة
للحد من انتشاره
انا موافقة
بس لازم يوفرو طرق تانية
متل الدراسة عبر النت
مثلا

فطمطم
16-09-2009, 14:06
انـا مابي تأجـل الـدراسـه :لقافة:

شكـراً ^^

weld-karam-q8
16-09-2009, 14:12
انا اقول احسن يصكون المدارس حق الصغار يمكن يمرضون فحرام اجابتي اي خلي يصكرون المدارس

-=- GARA -=-
16-09-2009, 14:18
الغاء المدارس بصراحة
للحد من انتشاره
انا موافقة
بس لازم يوفرو طرق تانية
متل الدراسة عبر النت
مثلا

إلغآء أو تأجيل الموآعيد المحدده الدرآسيه ليست بحل منطقي ولا صحيح ...

الحل هو بالإستمرآر وتطعيم الطلآب ضده وشن حمله توعويه قويه وتوفير الموآد اللازمه لمحآربته ... هذآ في حآل كآنو فعلاً يهمهم أمر الطآلب ...

نقطه أخرى ... في تأجيل الدرآسه سنضطر إلى الدرآسه في رمضآن العام المقبل ونحن نمر في سنوآت يكون فيها رمضان جوه حآر وجآف ولست أعتقد أن هذا مٌحبب ::جيد:: ...

نقطه أخيره ... الدرآسه عن بٌعد مكلفه جداً على الدوله والفرد في حآل أرآد دفعها لأنها تحتاج إلى سرعآت عآليه بنقل البيآنآت وسنلاحظ إستغلآل بعض منسوبي شركآت تقديم خدمآت الإنترنت برفع الأسعآر لأننا نعيش في مجتمع " يهوى المرغوب ويستغله"... ناهيك عن جهل نسبه كبيره بماهيه هذآ العآلم أو لديه تحفٌظات كثيره لعده أسبآب :o

DarknessPan!c
16-09-2009, 14:25
الغاء المدارس ليس بحل فلن يزول المرض ان قاموا بألغاء المدارس من رأيي ان لا يقوموا بألغاء المدارس بل يتلقوا تطعيمات ضد المرض
نقطة اخرى المرض ليس فقط بالمدارس بل في الشارع وفي كل مكان فنصيحتي لكم اخوتي الاعزاء ان تقللوا من التجمعات

شكرا على الموضوع ودمتم سالمين

haruno- sakura
16-09-2009, 18:38
انا من رائي ان المدارس تتاجل علي الاقل لشهر مارس لان الحرارة و الحر اللي في الصيف بيحد من انتشاره
فتخيلوا بقي لو في البرد ايه اللي ممكن يحصل
اما بانسبة عن طرية الدراسة عبر النت فرائي انها ممكن تنفع من 11 سنة اما الصغار فمعتقدش انها ممكن تجي بفيدة معهم والغاء المدارس ليس الا حل موئقت

somy.mony
16-09-2009, 18:38
الغاء المدارس بصراحة
للحد من انتشاره
انا موافقة
بس لازم يوفرو طرق تانية
متل الدراسة عبر النت
مثلا

بصراحة كلامك صحيح بس مش كل الناس هتذاكر فى البيت فى كتير مستهترين

وشكرا على ردك

somy.mony
16-09-2009, 18:40
انـا مابي تأجـل الـدراسـه :لقافة:

شكـراً ^^

الدراسة طبعا مهمة بس صحتنا اهم واعتقد ان المدرسة فيها ناس كتير يعنى تجمعات وممكن نتصاب كلنا ويبقى وباء

عموما شكرا على ردك

somy.mony
16-09-2009, 18:43
إلغآء أو تأجيل الموآعيد المحدده الدرآسيه ليست بحل منطقي ولا صحيح ...

الحل هو بالإستمرآر وتطعيم الطلآب ضده وشن حمله توعويه قويه وتوفير الموآد اللازمه لمحآربته ... هذآ في حآل كآنو فعلاً يهمهم أمر الطآلب ...

نقطه أخرى ... في تأجيل الدرآسه سنضطر إلى الدرآسه في رمضآن العام المقبل ونحن نمر في سنوآت يكون فيها رمضان جوه حآر وجآف ولست أعتقد أن هذا مٌحبب ::جيد:: ...

نقطه أخيره ... الدرآسه عن بٌعد مكلفه جداً على الدوله والفرد في حآل أرآد دفعها لأنها تحتاج إلى سرعآت عآليه بنقل البيآنآت وسنلاحظ إستغلآل بعض منسوبي شركآت تقديم خدمآت الإنترنت برفع الأسعآر لأننا نعيش في مجتمع " يهوى المرغوب ويستغله"... ناهيك عن جهل نسبه كبيره بماهيه هذآ العآلم أو لديه تحفٌظات كثيره لعده أسبآب :o

هو فعلا مش حل منطقى بس الغرض من هذا التاجيل انهم يشوفوا الناس اللى راجعين من العمرة والحج لو مصابين المدارس هتتلغى الترم الاول كلة
وشكرا على ردك

somy.mony
16-09-2009, 18:45
الغاء المدارس ليس بحل فلن يزول المرض ان قاموا بألغاء المدارس من رأيي ان لا يقوموا بألغاء المدارس بل يتلقوا تطعيمات ضد المرض
نقطة اخرى المرض ليس فقط بالمدارس بل في الشارع وفي كل مكان فنصيحتي لكم اخوتي الاعزاء ان تقللوا من التجمعات

شكرا على الموضوع ودمتم سالمين

هو لو كان فى تطعيم مكانوش هياجلوا المدارس هو حاليا فى عقار التلمفيو دة للعلاج وليس للوقاية هى فعلا مشكلة
شكرا على ردك

somy.mony
16-09-2009, 18:47
انا من رائي ان المدارس تتاجل علي الاقل لشهر مارس لان الحرارة و الحر اللي في الصيف بيحد من انتشاره
فتخيلوا بقي لو في البرد ايه اللي ممكن يحصل
اما بانسبة عن طرية الدراسة عبر النت فرائي انها ممكن تنفع من 11 سنة اما الصغار فمعتقدش انها ممكن تجي بفيدة معهم والغاء المدارس ليس الا حل موئقت

فعلا كلامك منطقى وفعلا فى الشتاء المرض هينتشر وفعلا الاطفال ميقدروش يذاكروا على النت
وشكرا على ردك

nfk-317
25-10-2009, 18:05
انا ما أايد تاجيل المدارس حق شنو نضيع سنة من عمرنا على هالمرض ولو كان معدي بس على الاقل كل مدرسة خل تحافظ على الاجرائات وخلاص::سعادة::