PDA المساعد الشخصي الرقمي

عرض كامل الموضوع : نكت تضحك

عاشق الرومنسي
03-09-2009, 08:39
في بدوية راحت مدرسة محو الامية فلما راحت اول درس قال المدرس: دخل عابد فنزلت البدوية النقاب وقال المدرس :

خرج عابد فرفعت النقاب.

لمارجعت للبيت قالولها اهلها: ايش درستي قالت البدوية : عابد ماخلانا ندرس

في حمار لعب قمار عطوه سطار

في واحد ركب مخة سوى حادث

في واحد وقف سيارة تكسي عشان يركب قالة ودني نادي الشباب قال السايق:نادهم انت

في واحد يحب ينام لاكن مايعرف ينام يحبة ولا لا هههههههههههههههههههههه

الرد بليـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــز

عاشق الرومنسي
03-09-2009, 08:42
وشهو رايكم
في نكات
اخوكم عاشق الرومنسي

عاشق الرومنسي
03-09-2009, 08:45
نكت تضحك تعال اضحك هنيا

طيط طييييط طيييييييييط <<<<<<< يضرب بواري

يطلع هندي البقاله اس فييييه انتا سوي انا ازعاز كتييييير

انا: اقووووول لايكثر جب واحد مشرووووب بارد>>>>لاحد يفهم غلط

الهندي راح

انا: يالمطفووووق تعال ماخلصت جب 2 نكت وحطهن بكيس كبير لاتأخر انا مستعجل<<<<<<يهستر

اقول على المقدمه اللي فوووق اصلح اخبار هع هع

شبايا <<<< شبااااب وصباااايااا باختصار<<<<< فاهم الاختصار غلط

النكت اللي اشتريتهن من البقاله

بس غاليات وعليكم مايغلن<<<< احلا يااسلووووب

-----------------------------------

واحد منسم حلق صلعة بالموس وحط راسه في سطل موية يبي يشوف من وين التنسيم
--------------------------------------------------------

واحد راح يبي يشتري تذاكر، قال الموظف: تبي ذهاب وإياب والا ذهاب فقط؟

قال ذهاب واياب ...وهوطالع ..يضحك ويقول لعبت عليهم ابي اروح ولا انيب راجع

------------------------------------------------------

لبناني سكن جنب قروي ... جاء القروي له وقال: أقول ياجارنا ترى فنجال قهوتك عندنا.... قال اللبناني: إيوه.. إيوه يمكن واحد من البزورة رماه عليكم وإلا حاجة

واحد محشش ......يطالع في واحد فوق عينه حبة خال..... ويقول له : بالله عليك هذي عين والا غين ؟

واحد قروي .. ركب مع تكسي، ركب زوجته قدام علشان السواق ما يناظرها بالمراية

عجوز في محو الأمية.... سألتها المدرسة: أعطينا جملة فيها إدغام بغنة ؟ قالت: عمن يعميك

واحد قصير...... اهله مايخلونه يدخن في البيت ؟؟؟ يخافون يحرق الفرشة

لاعب منحوس سجل هدف ، لما عادوه بالحركة البطيئه ، طلعت الكوره كورنر

-------------------------------------------------------

عجوز نبت لها ثالول في راس خشمها ...... فرحت ؟ تحسبه حبة شباب

واحد كسول ....جداً راح للحلاق وجلس على الكرسي منزل راسه .....قال له الحلاق ...شعر ولا دقن ...قال الكسول دقن ...قال له الحلاق ارفع راسك.... قال الكسول لا خليه شعر

شباب يدرسون في امريكا..... مات ابو واحد منهم واحتاروا كيف يعلمونه ..... واحد منهم جلف قال : انا اعلمه .... راح للي مات ابوه ..... وقال له : متى آخر مرة شفت ابوك ؟ قال : قبل شهرين ..... قال الجلف : افلقني ان شفته مرة ثاني

قروي مع زوجته يوم تزوجوا راحوا يقضون شهر العسل ، وهو جالس معها على البحر لقاها سرحانة ، قال لها : وشفيك سرحانة عني ؟ قالت : اتخيل لو ان البحر مرق وش يكفيه من لحم !! ؟؟ قال : لاوانتي الصادقة ، قولي من وين يبي يجيبون خبز علشان يغطون ؟

عاشق الرومنسي
03-09-2009, 08:47
صعيدي شاف 100 جنيه جديدة في الشارع ، بص يمين شمال ما شافش حد أخذها وحط بدلها واحده قديمه
========================
اثنين ساكنين في خيمة وراقدين على ظهورهم بالليل ناظر الأول للسما وقال للثاني وش تشوف ؟ قال اشوف نجوم كثيرة.... قال هذا وش يدل علية ؟ قال الثاني : ان فيه مجرات وكواكب غيرنا في هالكون . قال الأول هذا يدل ان سقف خيمتنا انسرق ياغبي
========================
واحد ذكي كان مسافر يوم رجع لقى بيته مليان صراير قام غير قفل الباب
========================
اثنين صعيده مسلحين مسكو صعيدي قالوا له انته معانا والا مع التانيين ,قال انا معاكم .... قالوله طب احنا التانيين بقه
========================
في واحد انكسر حوضه ..... ركبوله مغسلة
========================
في واحد عمل نفسه ميت دفنوه
========================
سكران بسأل محشش عمرو دياب اخو محمد فؤاد رد عليه لا يا اهبل تشابه اسماء
========================
صعيدى حب يعمل ليلة حمرة ولع فى الشقة النار
========================
واحد سباك سايب رسالة على التليفون يقول ا ترك اسمك وعنوانك بعد سماع صوت السيفون
========================
محشش راح عزا سأله اللي بجنبه عزيت؟ قال لا عالديزل
========================
فى واحد هندى يبى يقول انتم السابقون ونحن اللاحقون فقال انت يروح وبعدين انايجى
========================
واحد صعيدى قال لواحد صعيدى تانى لو قلت اية اللى فى القفص دة هاديك منة منجيتين قالو لة جوافة
========================
في واحد محشش صحي من النوم عطشاااااااااااان راح فتح الثلاجه شاف الجلي يهتز قاله لا تخاف انا ابغى اشرب مويه
========================
واحد محشش اتصل على ناس قال : هذا بيت سعد؟ قالوا لا .. .قال لهم : اجل ليش تردون
========================
واحد حب يتذكر ايام الطفوله بال على نفسه
========================
في كلب ينبح صابه انهيار عصبي ليش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ .كان ينبح على واحد مايسمع
========================
في واحد دخل سوبر ماركت سال الكاشير عندك سكر قال ايوة قال الله يشفيك
========================
واحد صعيدى راح السفاره الامريكيه علشان يسافر امريكا فقلوله انتا معاك لغه فقلهم لغة اه وبتاع الحكايه كلها عملية فهلوه فسفروه فعدى من ادام مكان فيه فرح كبير قوى فسال واحد خواجه فساله(هو فرح مين ده يا خواجه) فقله اى دونت نوه فعدى تانى بعدها بيوم فلئى جنازه كبيره قوى فى نفس امكان فسال واحد خواجه (هو مين اللى مات) فئله اى دونت نوه فقله لاحول ولا قوة الا بالله دكان لسه فرحه امبارح
========================
مره واحد صعيدي وقع من الطابق السابع ولما تجمع الناس حوله ساله واحد ايش في فقال له والله ما ادري انا واصل الحين
========================
مره واحد مستعجل تجوز وحده مستعجله خلفو ولد مش فاضيلهم
========================
هندي ارسل رساله فاضيه لاهله في الهند ليه؟؟؟؟؟؟ زعلان مايكلمهم
========================
صعيدي انقفل على اصبعه الباب ...... الباب ورم
========================

عاشق الرومنسي
03-09-2009, 08:50
ههههههههههههه
وشهو رايكم تضحك عن جد
انتضر الرد

عاشق الرومنسي
03-09-2009, 08:52
مرة واحد مخنوق من الدنيا كلها رن جرس الباب الساعة 10 صباحا فتح
الباب لقى وحدة مذيعة بتقله ممكن نعرف بتعمل ايه لما تقوم من النوم
قال انا بقوم من ام النوم
اروح ام الحمام
افتح ام الحنفية
اغسل ام وشى
اروح ام الغرفة
اقلع ام الترنج
البس ام البنطلون
انزل من ام الشقة
اركب ام الاتوبيس
انزل من ام الاتوبيس
اروح ام الشغل
وبعد ما اخلص ام الشغل
ارجع ام البيت وخلاص
فقالت المزيعة شكرا يا فندم ويلعن ام البرنامج اللى خلانا نشوف
ام وشك

الموساد قررت تشغل واحد صعيدي معاها و بعد تدريب مكثف لمدة 3 شهور قرروا يرجع مصر ويبتدي الشغل
هريدي: وانا لما احب اتصل بيكم ابعتلكم جواب واللا اية؟ مدرب الموساد: جواب اية حتضيعنا الله يخرب بيتك......... احنا لما نعوزك حنبعتلك مندوب لحد عندك حيقولك ( ازيك كده وازي امك) ودي حتكون كلمة السر هريدي: تمام ياااااااااااافندم و سافر هريدي لمصر شهر اتنين تلاتة و الموساد احتاجت تديله تعليمات قاموا باعتين المندوب على مصر.... وصل العمارة سأل البواب : يا ترى هريدي بيه موجود؟؟ البواب (بقرف): أنهي هريدي بيه فيهم .... عندنا اربعة هريدي في العمارة المندوب(خاف لينكشف) : اي واحد فيهم البواب: عندك في الدور الأول طلع المندوب الدور الأول .. فتح الباب راجل.. قام قاله: انت هريدي ... قاللوه ايوه .... قاللوه: ازيك كده وازاي امك... قاللوه: العنوان غلط يا استاذ ... هريدي الداسوس ساكن في الدور الرابع

مرة الصعايدة اعترضوا على النكت اللي المصريين بيطلعوها عليهم
فجمعوا ناس من من عندهم وراحوا لرئيس الوزراء
قالهم خلاص يا رجالة انا عندي حل
نعمل اختبار لاذكى صعيدي عندكم ولو نجح في الاختبار انا هصدر قرار علشان محدش يقدر يقول نكت على الصعايدة تاني
الصعايدة وافقوا بس على شرط ان الاختبار ده يتعمل في استاد القاهرة وانا جماهير الصعيد كلها تيجي تشجع بس
رئيس الوزرا قعد في ارضية الاستاد مع محمدين ممثل الصعايدة قالي ماشي يا محمدين قالو ايه عاصمة مصر يا محمدين
قاله بغداد ا ريس
قاله الاجابة غلط انت سقطت في الاختبار
الجماهير كلها قالت في صوت واحد
اديله فرصة تانية اديله فرصة تانية
قالو ماشي يا محمدين علشان الجماهير الحلوة دي عاصمة مصر ايه قالو مدغشقر قالو غلط سقط في الامتحان الجماهير صوتت تاني اديلي اديله فرصة تانية اديله فرصة تانية
قالو اخر مرة بس ركز معايا عاصمة مصر ايه ده سؤال سهل جدا حتى الاسم على اسم الاستاد اللي احنا فيه ده
يالا يا حبيبي قول
محمدين قال القاهرة يا فندم
الجماهير صوتت
باعلى صوت
اديله فرصة تانية اديله فرصة تانية

البوليس عمل كبسة على شوية شمامين و لفت نظره ان فيهم عيل صغير قوي واخد ركن
لواحده وعمال يسحب , فقام مقرب منه و سأله: و الشمام الصغير اسمه ايه؟
قام الواد رد عليه و قاله : كنتلوب يا باشا

واحدة راحت تخطب لابنها .. ام العروسة بتسألها ... وياترى ابنك بيدخن ؟؟؟ ردت عليها : لا لا لا الحمد لله ، ابنى ما بيدخنش..... الا اذا سكر

بلدياتنا سافر امريكا واصحابه نصحوه ياخد معاه 3 زلع مش علشان الاكل الامريكانى مش حلال بس نبهوه يسمى قبل ما ياكل احسن الشيطان ياكل معاه.اول شهر اكل اول زلعة بس نسى يسمى، تانى شهر برضه نسى يسمى، ثالث شهر طلع له الشيطان قال له:"ابوس ايدك امك سمى، صدرى اتحرق!"

بيقولك مرة واحد قرر يرشح نفسه رئيس الجمهورية، مسكوه بتوع أمن الدولة و قالولوا أنت عبيط ولا ايه،
قالهم هو شرط؟

سكران ماسك الفرخة بتاعته .قاعد يضرب فيها يضرب فيها ويقولها: كل يوم بيض بيض مافيش جبنه

واحد سكران فتح التلاجه وبص للجلي ...وجده بيرتعش :قالوه متخفش انا جاى اشرب

فلخم : آبا هي جبال الالب فين؟؟
ملخفن : اسأل امك هي اللي مابتحطش الحاجه مكانها

قال الشاعر :ليس كل ما يذاكره الطالب يفهمه ...... وانما تأتي الامتحانات بما لا تحتوي الكتب

واحدة حامل فى ثلاث توائم يوم الولادة الدكتور بيطلع العيل الأول لقاه نايم وساكت
قعد يضريه على وشه حتى صرخ الطفل ركنه على جنب وطلع الطفل الثانى لقاح زى أخوه قعد يضربه لما فاق وركنه
جه الدكتور يدور على الطفل الثالث مش لاقيه راح ماشى وقال للممرضة كملى لأنهم اثنين بس
الممرضة جت تكمل لقت الطفل الثالث طالع براسه بالراحة وبيسألها
هو الراجل اللى بيضرب العيال مشى ولا لسة

مرة واحد ماشى مع
خطيبته واخر انسجام فقالها "عارفة اية هو الحب وايةالجواز؟ " قالته
"لا" قالها: "الحب زى النجوم الجميلة اللى "فى السماء قالتله"طب
والجواز؟" قالها:"دى البلاعة اللى واحنا بنبص على النجوم بنقع فيها

محشش جابوه للقاضي قاله لو قلتلى 10 حاجات بتعملها من ساعة ما تصحى لغاية ما تنام وتكون تبدا بحرف الالف حسيبك؟ قاله المسطول: اجيبها واحرقها وافرطها والفها و اولعها واعمرها وامخمخ انسطل اطفيها انام

عاشق الرومنسي
03-09-2009, 08:56
ننكت حيوانات وحشرات
---------------------------------------------------------------
طلع مجموعة صيادين يصطادو وكل ما يصطادو حاجه كلابهم تجري تجيب الفريسه ما عدا كلب واحد بيخاف من صوت الرصاص فقالو لصاحبوه خده الافراح اللي بيحصل فيها ضرب نار كتير عشان يتعود على الرصاص وبعد ما اخده لمدة 6 شهور رجع يصطاد تاني أول ما ضرب نار الكلب اعد يزغرط
----------------------------------------------------------------
كان في مرة واحد صاحب مزرعة جزر وجانبه واحد صاحب مزرعة ارانب كان كل يوم يجي يلاقى الارانب اكلت الجزر كله وهكذا كل يوم لحد مل زهق قرر انه يروح مزرعة الارانب وجاب شاكوش وكسرلهم كل اسنانهم جه تانى يوم الصبح برده لقى الجزر بتاعه حد اكله راح عند الارانب ومسك واحد منهم وقاله انتوا واديتوه الجزر فين قالوه :عملناه عثير وثربناه
نملة بتحب نملة بتقول لها تقبلى تتجوزينى وافقت بس بشرط تكتب البلاعة باسمها
خروف بيسأل خروف عدى عليك عيدين ومادبحوكش ليه؟ قال له أصلي مسجل نفسي في شهادة الميلاد حمار
كلب جاله ذبحة صدرية ليييييه؟؟؟ بيهوهوا على واحد أطرش
---------------------------------------------------------------
واحد لقى صرصار بيجرى وراء مكنسة فسأله بتجرى وراها ليه قله أحسن المغفل شفط المدام
--------------------------------------------------------------
مرة صرصار كان زهقان قال اّخد عودين كبريت و أخش أتزحلق فى الفريزر
مرة واحد ركب دش فوق السطح فعلشان ماحدش يقرب منه من السكان بنى حواليه كوخ وقفله وقال للسكان انا حاطط أسد في الكوخ ده فمحدش يقرب منه أحسنله ، السكان فضلوا خايفين يطلعوا السطح لحد مايوم الشجيع بتاعهم طلع وراح فاتح الكوخ راح نازل جري ووشه أصفر السكان قالولوه ايه شوفته ، قالهم لأ أنا شوفت الطبق اللي بياكل فيه بس
مرة بقرة جالها جفاف نزلت لبن بودرة
مرة واحد صعيدي وواحد فرنساوي وواحد يهودي كانوا في قهوة
طلبوا شاي
فكان في دبان وقف علي ال3 كبايات
الفرنساوي ارف و ءام
الصعيدي هش الدبانة وشرب
اليهودي مسك الدبانة و ءالها تفي اللي شربتيه
وشـــــــــــــــــــــــــــــــــــكــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــراً

عاشق الرومنسي
03-09-2009, 09:00
ماذا يحدث لو وقعت حشرة في فنجان قهوة؟

الرجل الإنجليزي‏:‏ سوف يلقي بالفنجان في الشارع ويترك المقهي‏.‏
والأمريكي‏:‏ يستخرج الحشرة ويشرب القهوة‏..‏

والصيني‏:‏ يأكل الحشرة ويلقي بالقهوة‏..‏
والفلسطيني المحاصر‏:‏ سوف يأكل الحشرة ويشرب القهوة‏.‏

أما الإسرائيلي فإنه‏:‏

أليس هذا العزل هو ما تلقنه أمريكا للعالم علي أنها حقيقة تاريخية‏..‏ ثم تطلب من العرب الذين وقعوا‏(‏ علي بياض‏)‏ لمحاربة الإرهاب أن يقفوا مع شارون للقضاء علي الشعب الفلسطيني الغاشم الآثم المعتدي بالحجارة علي طائرات ودبابات إسرائيل؟‏! ‏3‏ ـ ثم يتهم الفلسطينيين‏.‏ ‏5‏ ـ ويواصل البكاء علي عذاب اليهود في محارق هتلر والعداء للسامية والاعتداء علي حقوق الإنسان‏.‏ ‏7‏ ـ ويعيد احتلال الضفة الغربية وقطاع غزة ويجرف الحقول‏,‏ ويهدم البيوت‏,‏ ويقطع الماء والكهرباء‏,‏ ويطلق الرصاص علي أي فلسطيني‏.‏ ‏9‏ ـ ويطلب من أمريكا قرضا بمليار دولار يسدده علي مائة سنة ليتمكن من شراء فنجان آخر‏..‏ ‏11‏ ـ وأخيرا يتهم العالم كله بأنه وقف يتفرج عليه ولم يحزن لما أصابه مع أنه إنسان في حاله قد جلس في المقهي لأول مرة في حياته ليشرب أول فنجان قهوة منذ خروج اليهود من مصر من‏33‏ قرنا‏!‏ ‏1‏ ـ يبيع القهوة للأمريكي والحشرة للصيني‏.‏ ‏2‏ ـ ويبكي في كل وسائل الإعلام بأن أمنه في خطر‏.‏ ‏4‏ ـ ويتهم حزب الله والسوريين والإيرانيين باستخدام أسلحة ميكروبية‏.‏ ‏6‏ ـ ويطالب ياسر عرفات بالكف عن إلقاء الحشرات في فناجين القهوة‏.‏ ‏8‏ ـ ويطلب من أمريكا دعما عسكريا عاجلا‏..‏ ‏10‏ ـ وعلي صاحب المقهي أن يدفع له تعويضا بأن يشرب القهوة مجانا حتي نهاية القرن‏

$makkah boy$
03-09-2009, 09:02
تسلم عاشق رومنسي

عاشق الرومنسي
03-09-2009, 09:03
شو رأيكم ببعض الحزورات عن الحشرات:
في شي طاير و عم ينهق شو هو:

ذبابة مجحشة

في شي لونو أزرق وطاير شو هو:

ذبابة لابسة بنطلون جينز

فيه نملة قاعدة على البلكون بالشمس ومادة قدميها ليش:

ناطرة لينشف المونكير عن أصابعها

في شي لابس أبيض وطاير شو هو:

(a)

ذبابة رايحة عالحج

في 3 نملات ماشيين ورا بعض قالت وحدة منن : أنا في ورايي نملتين وقالت وحدة ثانية : أنا في ورايي نملة وأمامي نملة وقالت الثالثة : أنا في ورايي نملتين . شو بتكون النملة الثالثة؟؟؟

كذابة
في شي طاير وعم يلمع شو هو؟؟
ذبابة مركبة سن ذهب

عاشق الرومنسي
03-09-2009, 09:08
ظهرت في الصلبة في محايل عسير وأدت لتقيؤ المصابين دوداً
حشرة طائرة مجهولة تبصق على الإنسان وتتسبب له بمرض غريب!

تواصل الشؤون الصحية بمنطقة عسير جهودها في محاولة الكشف عن حشرة طائرة تسببت مؤخرا في تقيؤ عدد من
سكان قرى الصلبة التابعة لمحافظة محايل نتيجة بصقها في العين او الأنف وتعرض المصاب بعد ذلك الى حالة من
السعال التي تنتهي بتقيُّؤه دوداً ووصف عدد من اهالي القرية التي تقع شمال محافظة محايل وبمسافة تزيد عن 40كم
عن المدينة ان هذه الحشرة تشبه الذباب واكبر من حجمه قليلا حيث ظهرت قبل اسبوعين تقريبا في حظائر الأغنام وفوق
مخلفاتها ويكمن خطرها في البصق على الانسان خلال طيرانها وتنقلها وبعد فترة وجيزة يخرج الدود من الانف ومن
جوف المريض اثناء التقيؤ وقد سجلت عدد من مراكز الصحية الواقعة غرب المحافظة عددا من الحالات المصابة بهذه
الحشرة التي لم يكشف عن اسمها العلمي حتى الان فيما اوضح الناطق

الاعلامي بصحة منطقة عسير الأستاذ سعيد النقير ل "الرياض" ان سعادة مدير عام الشؤون الصحية بمنطقة عسير
الدكتورعبد الله بن الوادعي قد وجه ادارة الطب الوقائي بزيارة الموقع ورفع تقريراً عاجلاً عن هذه الحالات ونوعية
الحشرة مؤكدا انه تم تشكيل فريق صحي للوقوف على طبيعة المكان الذي يقع في منطقة نائية وسيتم الاعلان عن كافة
التفاصيل فور اكتمال جميع التقارير والمعلومات.
وكان مدير التربية والتعليم للبنين الأستاذ حسن بن ابراهيم ادريس قد وجه بتشكيل فريق طبي من الوحدة الصحية
المدرسية لزيارة الموقع والاطلاع على

المسببات الحقيقية لظهور هذا المرض وإجراء الفحوصات اللازمة للطلاب الذين يدرسون في نفس المجتمع الذي انتشرت فيه
الحشرة. فيما كشف مصدر طبي عن ملاحظة تدني مستوى النظافة بقرى الصلبة ووجود خزانات المياه المكشوفة
وانتشار حظائر الأغنام مما يساهم في زيادة معدل العدوى للعديد من الأمراض

عاشق الرومنسي
03-09-2009, 09:11
الحمدالله الذي عافانا مما ابتلاهم به
حتى اماكن سكنهم لها دور يعني مكشوفه وغير صحيه
ان شاءالله يتم علاج الوضع كليآ من المرض الى الشؤؤن السمنيه
يعطيك ربي العافيه امل الهيلا ع الخبر
الله لايحرمني منك يالغلا..دمتي بخير

Butterfly Rain
03-09-2009, 20:17
هههههههههههههههههه شكرا والله شكلي ماراح اسيب النكت الى تكتبها الى وأنا بلمستشفي هههههههههه...

شكرا انتظر مزيد من النكت ...

سلام..

عاشق الرومنسي
04-09-2009, 05:04
اشكركم كل من يرد علي
الله يوفقكم
اخوكم عاشق الرومنسي