PDA المساعد الشخصي الرقمي

عرض كامل الموضوع : نكت نكت

kid0
26-09-2008, 17:57
استضافوا صعيدى فى برنامج الكاميرا فى الملعب وسألوه بتحب تشجع مين قالهم المقاولن العرب

قالوله بتحب مين فى المقاولين العرب قالهم الجماعه بتوع المحاره

صعيدى راح يعمل عمليه فى تل ابيب طعن نفسه بالخنجر وموت 3 اسرائيلين من الضحك

l

صعيدى امريكى بيقوله وصلتم بالتطور لحد فين رد الصعيدى وقاله تطور ايه يا عم احنا بنرجع لورا
راح الصعيدى قاله طب انتو وصلتوا لحد فين الامريكى قاله احنا وصلنا بالتطور اذا القمر الصناعى عطل فى السما نقدر نصلحه
الصعيدى فكر شويه وقال يااااااااابوى هو المفك بتاعكم طوله اد ايه

جزار قاعد مع مراته قعده انس فبيقولها ايه يا وليه محطتيش احمر ليه قالتله مفيش احمر احطلك دهن

اتنين من الصعايده هاجموا الناس اللى بتطلع عليهم نكت وطلبوا من اى شخص بحراوى يعملهم اختبار للزكاء
فدخل الصعيدى الاول البحراوى سأله حاجه بنلبسها لونها اسود وليها رباط فجاوب الصعيدى جزمه طبعا
رد البحراوى وقال شكلك كده هتخلينا نغير رأينا نادى زميلك الى بره الاول وهو خارج وشوش صاحبه وقاله خلى بالك هيسألك على الجزمه
البحراوى سأل التانى وحاجه لونها اسود وبتتقلى فى الزيت وبتتاكل ايه هيا رد الصعيدى برباط يا بيه قاله لا قاله بلغه يا بيه

واحد دمياطى بخيل اوى كان معاه زجاجه سبغه يود وقعت على الارض انكسرت جرح نفسه علشان ثمن الزجاجه ميروحش هدر

اتنين صعايده دخلوا الجيش الاول الضابط بيسئله اسمك ايه قاله
محمدين
سأله الضابط ايه اللى فى ايدك دى
قاله "بندجية" رد الظابط وقال لا دى مراتك وشرفك وبلدك .
سابه وراح للى جانبه وقاله اسمك ايه
رد وقال حسنين
قاله ايه اللى فى ايدك دى
قاله مرات محمدين

دكتور مجانين اخد المجانين بتوعه ووداهم البحر قال يمكن حد مع جمال الطبيعة ربنا يشفيه
المجانين وهما فى البحر الى بيلعب فى الراملة بالجاروف والى بيلعب بالجردل
لقى واحد منهم قاعد تحت شمسية وبيبص للبحر ومش بيلعب سأله انت مش بتلعب ليه معاهم قالوا دول مجانين شوف بيعملوا ايه
قال الحمد لله ربنا شفا واحد منهم قالوا انت بتبص للبحر ليه كده قالوه بتخيل لو البحر ده كله ملوخية هيكفوه عيش منين

مرة اتنين مجانين وقفين فوق عمارة وكان فى عربية حلويات معدية فالمجنون الاول بيقول للتانى
نط هتلنا حلويات فنط مات الناس اتلمت عليه فالمجنون الى فوق اله يغبى قلتلك هتها مش توزعه

واحد مسطول رجع البيت متأخر فمراته بتسأله كنت فين يا سوبر مان قالها كنت فى مشوار يا وليه قالتله
مشوار ايه يا سوبر مان قاله يا وليه بقولك مشوار قالتله انا عايزه اعرف مشوار ايه يا سوبر مان قالها ياوليه بقلك كنت فى مشوار
وبعدين ايه حكاية سوبر مان سوبر مان دى قالتله اصل مفيش حد بيلبس اللباس على البنطلون الا سوبر مان

مرة نمر كل مايشوف فار يضربة على افاه ويقله انت ماشى حافى لية الفار افاه ورم راح للاسد يشتكى النمر
الاسد راح للنمر قاله هو ده ادك وانا بقرف منة قاله خليك كبير كل ماتشوفة قلة اطلع هالتلى تفاحة لو جبها حمرة اضربة وقلة كنت عايزها خضرة
ولو حمرة قلة كنت عايزها خضرة
جالوا الفار قالة هاتلى تفاحة
رد الفار عايزها حمرة ولا خضرة ضربة على افاة
وقاله انت ماشى حافى ليه

كبابكجى اتجوز...راح فرش السرير بقدونس

مرة اتنين فلاحين كانوا فى الغيط لاقوا طيارة طايرة فى السما الاول قال طيارة الرئيس اهى
و الثانى قال طيارة الوزير اهى
قالوا احنا نروح الى العمدة و يحكم ما بينا
قالوا للعمدة على الموضوع
قال لهم شفتوا قدام الطيارة موتسيكلات
قالوا لا
قال خلاص دى طيارة الوزي
ولد بيسأل أبوه:هي الحمير بتتجوز؟ ..

قاله يا بني مبيتجوزش أصلاً غيرالحمير

مره سألنا واحد بخيل اوى : تعمل ايه لو الجو برد ؟ فقال اقعد جنب الدفايه.

. سألناه : طيب لو برد اوى . فقال : اقرب منها شويه.

سألناه:طيب لو برد اوى اوى ومش فادر تتحمل . فقال : اتا مضطر أشغلها

كل سنة وانتم طيبين ويارب النكت تعجبكم

:D:D

:ضحكة::ضحكة::ضحكة:

timothy
26-09-2008, 20:39
ألف شكر على النكت
تقبل مروري

zoba zoba
27-09-2008, 03:52
شكر على الموضوع الحلو الي كتبو احلى منووووو

**راااااية