PDA المساعد الشخصي الرقمي

عرض كامل الموضوع : ليه والف ليه؟اتمنى الرد على موضوعى وعلى اسالتى

مجنون البوكيمون
11-07-2006, 17:11
ليه لما نيجى نمشى فى المطر لظروف إستثنائية بنروح رافعين أكتافنا
لفوق ؟ هية تعمل إيه يعنى ؟؟

ليه لما نحس إن إحنا دخلنا طريق غلط وإحنا سايقين العربية بنخفض صوت
الكاسيت أو راديو السيارة ؟

ليه لما بتكون بطارية الريموت شبه فاضية ، بنضغط على الزراير جامد؟؟

ليه لما حد بيهادينا قلم جديد .. أول حاجة وإحنا بنجربه بنكتب اسمنا ؟؟

ليه بنقول هدية مجانية ..؟ مش المفروض إن الهدية تكون مجانية ؟؟

ليه لما نكون جوه البيت والسماء بتمطر بنسأل هو الجو بيمطر بره ؟ هى عمرها مطرت جوه ؟؟

ليه لما واحد يقولنا خلى بالك الحيطة لسه الطلاء مانشفش مانصدقوش
ونمد صوبعنا نتأكد ؟

ليه الخدمة بتكون سريعة لما المطعم يكون مزدحم أكتر من لما يكون نص نص؟

ليه لما الواحد بيركن العربية فى موقف فاضى اللي جاي وراك بيركن جنبك ؟

ليه دايما لما حد بيجري يلحق الأتوبيس تلاقيه مبتسم أو بيضحك ؟

ليه بنفتكر إن لما ندوس على زرار الأسانسير كتير هاييجى بسرعة ؟ أو
مثلا ليه لو واحد جه بعديك وأنت مستنى الأسانسير بيدوس على زرار
الأسانسير ولا كأنك موجود ؟

ليه وإحنا بنأكل الطفل الصغير فى فمه بالملعقة .. بنفتح فمنا ؟؟

ليه دايما عندنا إستعداد تام إننا نصدق أى حد بيكلمنا فى ودانا ..
أو بيوشوشنا ؟

ليه لما بنتصل بالتليفون .. دايما النمر الغلط مابتكونش مشغولة ؟

ليه لما بنصحى من النوم دايما بنحس إن كمية النوم ناقصها عشر دقايق؟؟

ليه الشخص اللي بيشخر وهو نايم دايما بينام الأول؟؟
::سعادة::

hijji
11-07-2006, 19:28
الاسئلة سهلة و الاجوبة عندي...
1/بنرفع اكتافنا في المطر علشان نقلص مساحة الجسم اللي ممكن تبتل.. حتى جرب بنفسك و بتشوف ان عرض الكتفين ينقص..
2/و بنخفض صوت الكاسيت او الراديو علشان نوفر جو مناسب للتركيز لان الواحد يكون محتاج لكل انتباهه عكس لما يكون ماشي في طريق يعرفه و يكون مسار الطريق مخزن في الدماغ... و اسال نفسك ليش ممكن تلبس قميصك و انت تتكلم مع شخص و ما تحس الا و انت لبسته و خلصت بينما لو يجيبولك لباس غريب بتركز وياه و تحاول تفهم كيف ينلبس!!!
3/اما مسالة الريموت هاذي.. فالواحد دايما يفكر في السبب الاسهل ( يضغط علي الزر بقوة اسهل من انه يقوم يشتري بطارية و يرجع!!!!)
4/اما ليش تكتب اسمك اول شي فهذي بعد مسالة دماغ... لانه اكثر كلمة تسمعها في حياتك فأول شي ممكن يخطر على البال و اسهل شي هو الاسم ...و لو لاحظت لما الواحد يكون في حالة مرضية شديدة نقول مثلا انه ما قدر يتذكر حتى اسمه!!!
5/اما هدية مجانية... تعال نفكر سوى.. لما يقولون مثلا : ارسل اكبر عدد من الاس ام اس و بتربح كذا وكذا.. الهدية اللي بتربحها مجانية؟؟؟ اكيد لا و أصلا هذا مبدأ الشركات..يعني في هدايا مجانية و في هدايا تظهر لك مجانية بس حقيقتها غير
6/و المطر "جوة" موجود اذا كان مشكل في السقف..
7/مسألة الطلاء تتعلق بفضول الشخص.. الواحد يحب يتأكد...يمكن جفت و صاحب البيت بعده مو دريان..
8/سرعة الخدمة في المطعم مرتبطة بالضغط...يعني انت لو قالو لك فجأة انو عندك امتحان بكرة..راح تدرس بهدوء ولا تحاول تضاعف جهدك و تدرس اكبر كمية في وقت اقل؟؟؟
9/و الله اللي بيركن ورايا هذا و يجي جنبي اسأله...هههه..امزح.. انا اضن انها مسألة ترتيب.. و الواحد منا اذا حب يرتب اغراضه يا اما يرصهم جنب بعض او فوق بعض..و بما انو ما يصير نركن السيارات فوق بعض بنركن حنب بعض..
10/اللي يجري وراء الأتوبيس بيضحك هو قبل ما يضحكو الناس عليه و ينحرج...يعني هو يسويها مزحة قبل ما يسويها غيره..
11/والله بيتنا ما فيه اسانسير ولا كنت جاوبت ...ههههه...اضن اننا نسوي كذة عشان نشغل انفسنا عن الانتضار... و انا شخصيا اكره الانتضار..
12/والله اذا ما فتحت فمك و انت بتاكل الطفل كيف يعرف هو انو لازم يفتح فمه..علما ان التعلم عند الطفل الصغير يعتمد على التقليد بالدرجة الاولى... و ترى الحركات و الايماء نوع من اللغة و بالتالي التواصل..
13/طبعا النمرة غلط ما تكون مشغولة.. ولا الكرت مين يخلصه؟؟؟
14/كمية النوم ناقصها عشر دقايق؟؟ والله انا احس ناقصها ساعات هههههههههه
15/اللي بيشخر ينام الاول علشان يمنع الباقين من النوم...
يا اخي عطشتني من كثر الكلام...لازم تعزمني علا كولا ولا عصير..
اتمنى اجوبتي تعجبك..
تحياتي

مجنون البوكيمون
12-07-2006, 01:00
اجوبتك رائعة وجميلة وهعزمك على بيبسى 2 لتر بس قولى على عنوانك وابعتهالك
اوكى؟

hijji
13-07-2006, 11:23
اوكي و انا موافق...بس تكون لايت....خخخخخخخ
العنوان مكتوب تحت صورتي الرمزية... ما شفته؟؟؟؟
هههههههههههههه
تحياتي :d